Vad ska jag tänka på? (Ersättning)

Sv: Vad ska jag tänka på? (Ersättning)

Vi har redan klivit upp på 2:an ( ersättning ) eftersom Ella inte blir mätt på 1:an och ger man henne mer så spyr hon bara upp ( fullt i lilla magen ).

I natt har hon sovit hela natten utan att äta ( :D )..

Vi har börjar lekt lite med mos, men ännu är det inget som hamnar i magen ( skrattar)..

Jag får hoppas 1:an funkar lite till iaf för han är ju ny på det hela :)

Gu vad skönt! Det har jag inte varit med om än!

Hihi kan tänka mig att det är svårflörtat i början ska bli jättekul att testa :D BVC nämnde gröt, är det nåt ni testat?

Ja såklart, det var det jag menade ( att dom ska bajsa varje dag om dom endast äter ersättning ).

Annars kan det gå någon dag, men dom ska iaf bajsa oftare än om dom enbart äter bröstmjölk ( sagt av bvc här ).

Jag har läst på nu, verkar vara okej så länge det inte går mer än 8 (!!!) dagar mellan, så varje dag verkar inte vara ett måste? Elias bajsar varannan-var tredje dag nu.

Jag tycker det låter konstigt att det skulle få gå 8 dagar för en bebis som äter ersättning. Enligt mitt BVC ska det helst inte gå mer än 2 dagar. Vi ger messmör i flaskan ibland för att lösa upp.

Meja (4,5 månad) käkar gröt nu till kvällsmål, runt 18. Funkar jättebra, hon sover 6-10 timmar efter det.

å jag tkr 2-3 dagar är mkt för det blir en sån bajsbomb då :D SKa testa med rapsolja - hur mkt ska man ge, nån som har koll?? Eller funkar messmör bra? Å hur mkt tar du?

Jag ger 1 tsk i varje flaska av messmör, fortsätter tills det lossnar :D Brukar behövas 1-3 doser innan magen kommer igång.

Senast ändrad av en moderator:

Vi har också upplevt att jäntan fått raseriutbrott vid eftermiddags/kvällsmatningen och har då väldigt bråttom. Ibland hinner man få in tutten i munnen på henne, men ibland hinner hon varva upp sig såpass att hon "stänger av". Ibland tar hon flaskan, och ibland kan bara nappen trösta en stund tills hon lugnat ner sig.

Jäkla humör! :eek:

Ammar + har gett Nan sedan födseln då jag är en sämre mjölkko, men har nu hunnit ikapp begäret och har inte behövt ge någon ersättning alls de senaste veckorna.
Tycker inte alls att det är fel att blanda, och ger tills bebben är mätt. Överskottet kommer ut ;) och prio är att barnet ska vara mätt, nöjt och växa som det ska. Dessutom har ju faktiskt ersättningarna tillskott av vitaminer och järn som överstiger bröstmjölken.

Nu är det mer eller mindre bara ersättning och det är såååå skönt!

Ja mätta och nöjda bebisar vill vi ha :D

Hoppas de är okej att jag halvkapar din tråd lite! :)

Funderar lite över ni som ger ersättning nått mål/dag..
Pumpar ni nånting då? Och vad använder ni för pump i sånnafall..

Min plutt blir 8v på torsdag å jag känner att jag vill få komma iväg till stallet m.m ibland å skulle vara skönt om pappan kan mata :)

Jag pumpar generellt sett ur som Liten ätit flaska ett mål. Ibland "behövs" det inte men om det är fullt så är det enda möjligheten till "lugn och ro". Sprängfyllda tuttar gör ingen glad! ;)

Har en philips avent.

Har också en Philips Avent. :) Den funkar bra tycker jag.

Vi ger ersättning de mål jag inte kan amma, men jag behöver ofta pumpa ur ändå så inte brösten sprängs :crazy: Man kan ju frysa in det man pumpat och nyttja istället för ersättning nästa gång du är borta - går att frysa 3 mån, och tinas i ett vattenbad till lagom temp.

okej tack :)
Får se om det blir nån pump eller om jag ska försöka handmjölka lite bara när dom blir sprängfyllda :angel:
Får man fråga hur mkt din pump kostade?

jag tror det blir ersättning istället för urpumpad mjölk.
Känns ibland som att han inte riktigt blir mätt, så tänkte att ersättningen mättar mera :)
Och då slipper man hålla på frysa in å så :angel:

Jag hittade tag på min begagnad och fick med lite annat småkraffs oxå. Tror jag betalade 400?

då ska man kanske kika runt lite då å se om jag hittar nån :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 085
Senast: cirkus
·
Småbarn Hej, skall försöka att skriva så kort jag kan! Jag har en son som i morgon blir exakt 2 månader! Jag började för ca 2 veckor sedan att...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 519
Senast: Raderad medlem 19815
·
Övr. Barn Det här lär bli långt, men hoppas någon orkar läsa... Jo, jag slutade med amningen redan när dottern var två veckor, det är snart ett...
2
Svar
22
· Visningar
3 205
Senast: Mirre
·
Gravid - 1år Hej hopp! My blir 5 månader på lördag och är just nu inne i en period fylld av frustration :D Hon vill så mycket men kan inte allt...
Svar
8
· Visningar
1 152
Senast: MittNyaJag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka