Vad ska jag ta mig till?

Sv: Vad ska jag ta mig till?

Hur orkar ni hålla reda på vilka som har ursprungsnick och inte - lägger ni verkligen vikt på att finna vem som tillhör vilket/vilka nick hit och dit? Och spelar det någon roll? Blir frågan mindre värd?

Jag ser på frågan och blir intresserad av frågeställningen. Om ni funderar på hur en människa kan driva en verksamhet och samtidigt be om åsikter på personliga problem så kanske det vore bättre att ev sända mail till personen ifråga - eftersom ni redan vem vem denne är. Varför stjälpa med något som inte alla har med ursprungsfrågan att göra?

Hur tänker ni som liksom lägger iallafall om än en liten vikt på att någon byter Nick? En fundering bara ....

Är det någon här som antydit att frågan blir mindre värd?

Jag gav också mitt svar på saken, om man känner att man inte kan reda ut det själv, ja, då tycker jag man ska söka proffessionell hjälp.

Jag lider själv av vad dom just nu antar en bipolär sjukdom (diagnoserna skiftar och jag har varit i kontakt med psykvården i snart 7 år), och mår tidvis riktigt dåligt, så jag vet hur det känns att vara riktigt nere i botten och det önskar jag ingen.

Jag blev arbetslös sista oktober. Brukaren gick över till ett privat bolag istället. Och kommunen ska dra in på 22miljoner så det är ju inte så lätt att bara hitta nåt annat. Allra helst inte om man ska ha barn. Nu har jag iofs bara 8v kvar till BF. Men det är ändå surt. Sambons jobb går ut sista januari och jag hoppas vid Gud att han får förlängt. Han kör lastbil så det kan ju vara kärvt ibland. Nog för att han jobbar statligt, men det går ju upp och ner även för Posten.

Jag har ännu inte fått min akassa, men nu har dom lovat att den ska komma på fredag iaf. Jag hade foder till hästarna hemma som tur är. Har nu tre balar kvar så jag måste snart börja köpa.

Visst känns det rövigt, men det är bara att inse fakta. Blir han arbetslös med så måste vi ju ställa av en bil och ev börja sälja av med traktorer osv för att klara oss. Men det måste ju lösa sig. Folk har ju överlevt förut. Nog för att vi har huslån osv, men ska vi sätta oss i en lägenhet så är det samma pengar i månaden, enda skillnaden är att det blir mera centralt. Sälja hus/gårdar är ju inte så lätt heller. Det får bli omprioriteringar om det skiter sig helt.

Ekonomiskt: varför sätter du inte ut en annons på ett par av hästarna, eller alla, där de lånas ut på fhalvoder under förutsättning att de står kvar hos dig? Det hjälper dig att hålla den biten rullande. Då kan ni dela på skoning och foderkostnader under en period tills allt har löst sig.

Antingen är du deppad, eller så är du deprimerad. Är du det sistnämda ska du tala med någon och få hjälp, vad vi säger här hjälper knappast. Däremot, har du någon orkl alls kvar så ta tag i hästarna, rid och träna, sysselsätt dig! Träna agility med hunden eller vad som helst. Det finns inget så förödande som att låta dagarna gå tomma. Dessutom måste du söka jobb, gör något som du tycker är meningsfullt! Ingen annan kan göra det åt dig. Hårda ord men sanning, tyvärr.

Ekonomiskt: varför sätter du inte ut en annons på ett par av hästarna, eller alla, där de lånas ut på fhalvoder under förutsättning att de står kvar hos dig? Det hjälper dig att hålla den biten rullande. Då kan ni dela på skoning och foderkostnader under en period tills allt har löst sig.

Antingen är du deppad, eller så är du deprimerad. Är du det sistnämda ska du tala med någon och få hjälp, vad vi säger här hjälper knappast. Däremot, har du någon orkl alls kvar så ta tag i hästarna, rid och träna, sysselsätt dig! Träna agility med hunden eller vad som helst. Det finns inget så förödande som att låta dagarna gå tomma. Dessutom måste du söka jobb, gör något som du tycker är meningsfullt! Ingen annan kan göra det åt dig. Hårda ord men sanning, tyvärr.

TS har nog inga hästar som direkt lockar till sig halvfodervärdar. Ingen av hästarna är ju ridbara (unghästar), och den som går att rida på är dräktig och verkar inte ridas av den anledning.
Vem vill betala för att få "låna" en häst som man inte kan rida, köra osv med? :crazy:

Men ja, i övrigt har du helt rätt!

Jaha, det har jag missat :) I det fallet får man ju prioritera, behöver och vill jag ha kvar allesammans? TS hade satt ut annons om jag inte missminner mig?

Ja, på två av hästarna. Den ena har varit ute på annons till och från sen han föddes (april 08) och verkar vara väldigt svårsåld.. iaf för det priset TS vill ha..

Det är svårt att sälja hästar nu öht,så ska man vara säker på att sälja nåt så ska det sticka ut, antingen genom prestation, stam eller nåt eller priset.

Ja, på två av hästarna. Den ena har varit ute på annons till och från sen han föddes (april 08) och verkar vara väldigt svårsåld.. iaf för det priset TS vill ha..

Ja, jag håller med, väljer man en hingst som för att få ston går ner rejält i pris då kan man inte heller räkna med att få så mycket för avkomman.

Dock tråkigt för TS att hon är arbetslös och deppig.

Nåja, stoet har nog sin del i det hela med tror jag när det gäller att inte få avkomman såld för det priset ;)

Ts har ju nära till flera orter med komvux och universitetet är nära också, så det borde ju finnas goda utbildningsmöjligheter iaf. Visst, då får man ta studielån om man vill klara sig någorlunda, men hellre det än att bara gå hemma och vara pank.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 697
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 629
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa... 2
Svar
36
· Visningar
3 676
Senast: Johannna1
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 814
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31