Cherarriduracell
Trådstartare
Alla verkar ju ha olika definition av medryttare och delfodervärd, och huruvida man kan förvänta sig något av dem/ta betalt. Vad tycker ni jag ska kalla personen jag söker, för att det ska framgå att jag tänker ta betalt?
Personen får:
-Tillgång till D-ponny utb LA/LA, lätt leker runt LB hopp utan för mkt insats från ryttarens sida, mer eller mindre styr så hoppar han. Snäll och lätthanterad.
-tillgång till flera ridhus och utebanor
-skjuts till stallet varje dag
-möjlighet att rida lektion för mig gratis (har både vikarierat och haft ord. grupper på ridskola upp till LB nivå, får beröm av elever och deras föräldrar, känner även min häst väl)
-skjuts till tävlingar
-i princip alla fördelar med att ha egen häst, "utan" ansvarsbiten.
-möjlighet att träna, ser hellre att dom rider på bana än i skogen.
-lägga upp hästens träningsplan tillsammans med mig, dvs vara delaktig i upplägget.
-täcks av hästens försäkring om han orsakar personskada
Hästen kostar mig över 4500 per månad inkl allt. Jag har råd med den pengen, så det jag tar betalt av personen går till hästkassan dvs till sadel, vaccinationer och sådana utgifter man har mer sällan. Jag kan egentligen både rida och tävla själv, och jag har tiden som krävs för egen häst, så det är ingen situation där jag BEHÖVER hjälp.
Vad kan jag kalla denna person? Medryttare? Delfodervärd? "Hyresgäst"?
Och vad ärskäligt att ta? Funderar på 1 dag i veckan -> 500 kr/månad, 3 dagar/vecka 1500 kr/månad? Det är inte en "jämn del" av kostnaden, utan faktiskt mindre. Jag själv hade lätt lagt de pengarna om denna möjlighet erbjöds, men vad jag förstått så vill dagens generation helst ha betalt för att rida?
så vad tycker ni? mer? mindre? Vad kallar man personen?
Personen får:
-Tillgång till D-ponny utb LA/LA, lätt leker runt LB hopp utan för mkt insats från ryttarens sida, mer eller mindre styr så hoppar han. Snäll och lätthanterad.
-tillgång till flera ridhus och utebanor
-skjuts till stallet varje dag
-möjlighet att rida lektion för mig gratis (har både vikarierat och haft ord. grupper på ridskola upp till LB nivå, får beröm av elever och deras föräldrar, känner även min häst väl)
-skjuts till tävlingar
-i princip alla fördelar med att ha egen häst, "utan" ansvarsbiten.
-möjlighet att träna, ser hellre att dom rider på bana än i skogen.
-lägga upp hästens träningsplan tillsammans med mig, dvs vara delaktig i upplägget.
-täcks av hästens försäkring om han orsakar personskada
Hästen kostar mig över 4500 per månad inkl allt. Jag har råd med den pengen, så det jag tar betalt av personen går till hästkassan dvs till sadel, vaccinationer och sådana utgifter man har mer sällan. Jag kan egentligen både rida och tävla själv, och jag har tiden som krävs för egen häst, så det är ingen situation där jag BEHÖVER hjälp.
Vad kan jag kalla denna person? Medryttare? Delfodervärd? "Hyresgäst"?
Och vad ärskäligt att ta? Funderar på 1 dag i veckan -> 500 kr/månad, 3 dagar/vecka 1500 kr/månad? Det är inte en "jämn del" av kostnaden, utan faktiskt mindre. Jag själv hade lätt lagt de pengarna om denna möjlighet erbjöds, men vad jag förstått så vill dagens generation helst ha betalt för att rida?
så vad tycker ni? mer? mindre? Vad kallar man personen?