Vad ska jag ha i mina fönster?

Trådstartare
Eftersom jag har fönster som är 2+1 glas så blir själva "fönsterbrädan" väldigt liten vintertid, ungefär åtta cm bred. Har kikat runt på vad jag ska ha stående där men allt är för stort! Blomkrukorna har fått flytta och det enda som verkar rymmas är ljusstakar.. Fönstren är av mått h150cm b 125cm. Att sätta i nya fönsterbrädor är ingen idé då det kommer att se idiotiskt ut när man tar bort det innersta fönsterglaset. Har försökt kolla runt efter prylar men jag har total idébrist.

Vad har ni i era fönster :)?

Sv: Vad ska jag ha i mina fönster?

Jag har små antikviteter (o blommor eftersom jag har bredare karmar), tex keramikgods, roliga tekniska prylar som inte tar så stor plats.

Kan du inte jobba uppifrån och ner istället med tex hängande lampor eller kanske amplar (lite tant-varning på amplar kanske).

Problemet med hängande saker är ju att kanten uppåt är lika liten, så det går inte att hänga något större än en glödlampa utan skärm om det inte ska ta i fönstren. Kanske borde göra en loppisrunda och se vad jag hittar :)

Uäh! Får helpanik av att se rötter på saker. Läskigt som tusan :D

Problemet med hängande saker är ju att kanten uppåt är lika liten, så det går inte att hänga något större än en glödlampa utan skärm om det inte ska ta i fönstren. Kanske borde göra en loppisrunda och se vad jag hittar :)

Fast man kan ju sätta tex en ampelhängare att fästa en lampa, ampel, hängande ljuslykta eller vad man nu tycker är fint så har du löst problemet att det hamnar för nära fönstret.

Smart! Det hade jag inte tänkt på :) Då skulle jag kunna hänga upp en del av alla ljushållare och lyktor.

Om du vill ha växter kan du ju ställa ett blombord precis intill fönstret.

Jag har extra fönsterbrädor till mina fönster, låter som att de är liknande dina. Ser inte det minsta konstigt ut även när man tar bort innerglasen.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 815
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka