Vad ska jag ha för bil?

Åh har du en? Hur är den? Jag har hört att Subaru kostar multum när de ska servas/repeteras, stämmer det?
Haft den sen augusti bara och har fri service i två år, så har inte fått känna på det ännu ;) Men har försökt läsa på lite och tycker inte det verkar bli så mkt dyrare än för andra liknande bilar.

Jag hade nog tänkt hålla mig under 100 000, kanske lite mer. Jag kör ca 1000 - 1500 mil per år. Ponnyn kanske åker någon gång om året (men det finns B-kortsbilar att hyra här). Jag kommer att vilja kunna dra en lätt motorbåt på sommaren också.

Det går att få Audi från ca 09 under 100.000 om det nu är det enda som skulle få dig att avstå. Som sagt, underbara bilar!

Annars är jag väldigt imponerad av grannens Skoda faktist, vet inte modell/år, men har för mig att det är en 09 eller 11. Hur rymlig som helst, trots att inte bilen ser "stor och klumpig" ut.

Det går att få Audi från ca 09 under 100.000 om det nu är det enda som skulle få dig att avstå. Som sagt, underbara bilar!

Annars är jag väldigt imponerad av grannens Skoda faktist, vet inte modell/år, men har för mig att det är en 09 eller 11. Hur rymlig som helst, trots att inte bilen ser "stor och klumpig" ut.

Hur står sig Audi i service och rep kostnader nu? Jag ägde en a4 för ett antal år sedan men tyckte att den var väldigt dyr i underhåll (men underbar bil att köra!) Jag skulle gärna byta till Audi igen men inte till vilket pris som helst.

Hur står sig Audi i service och rep kostnader nu? Jag ägde en a4 för ett antal år sedan men tyckte att den var väldigt dyr i underhåll (men underbar bil att köra!) Jag skulle gärna byta till Audi igen men inte till vilket pris som helst.

Jag köper hem delarna från Tyskland, sen så lämnar jag antingen in till en i byn som är mekaniker, eller så åker jag till kompisen som fixar. Delarna från Tyskland är i princip gratis, så har du nån mekaniker som går med på att du har egna delar med, eller nån som kan skruva själv så är kostnaderna väldigt väldigt låga. Vi beställde bromsbelägg runt om, olja, oljefilter, luftfilter, och ett hjullager för under tusenlappen med frakt. Byte av olja och lager+belägg fixade vi själva.

Jag har haft min i snart 1 år, sambon sin i 2 år, och det är det enda vi har behövt göra på bilarna. Jag köpte min enbart för att jag blev väldigt imponerad av väghållningen när jag körde sambons bil, och jag pendlar 10 mil/dag, så det är det viktigaste. Hade en Ford mondeo innan och jag var LIVRÄDD varje gång det kommit lite snö på vägen. Idag tex så har vi fått 15 cm snö och det har varit halv storm (Dalarna) och jag hade inga problem alls trots att vägen drivit igen helt och hållet på vissa ställen. Körde in hos grannen efter förra snödimpen vi fick och det var snö så det täckte halva däcken, var inga problem att varken ta sig in eller ut. Jag älskar min bil! :love: Och komforten är uuuunderbar, trots att min endå är "gammal"...

Jag hade en Ford Mondeo diesel som var trofast under många år. Men nu vill jag ha något mindre. Skodan låter spännande, jag kommer fortfarande att behöva bra bagageutrymme. För fy vad grejer man måste dra runt på när man har segelbåt.
Jag gillar scouten eftersom den har fyrhjulsdrift och man kommer fram i lite jobbig terräng. Jag har precis beställt hundbur till min och får den med måtten
Bredd: 100 cm
Djup: 95 cm
Höjd: 77 cm.
Den är då byggd för att använda nedsänkningen i bagaget. Det blir dock lite luft på sidorna eftersom nedsänkningen ligger mellan hjulhusen..

Liknande trådar

Fordon Jag och min kille har varit ihop i fem år, har precis köpt hus. Vi har inget samboavtal, då vi inte anser oss behöva avtala bort någon...
2
Svar
34
· Visningar
6 275
Senast: Presto
·
Äldre Jag behöver köpa en ny (begagnad) bil. Har haft en Subaru, men nu vill jag ha något lite mindre och bekvämare, mer bensinsnålt och...
Svar
0
· Visningar
526
Senast: svea
·
Äldre Nu är det äntligen dags att köpa en ordentlig bil! :D Men vad sjutton söker vi? Både jag och sambon är totalt ointresserade av bilar och...
2
Svar
35
· Visningar
1 718
Senast: Sar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 436
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II