vad ska jag göra??

Falkenrally

Trådstartare
idag var jag ut och red barbacka och min häst ställde sig på bakbenen och kasta sig framåt hejdlöst tre gånger på samma ridtur vi höll på gå omkull när vi va på asfalten dom två andra gångerna va på en grusväg.. jag hade inga som helst krav på henne utom att ha henne att gå lugnt.
min syster va med och hon red sin häst men min har inga problem att gå med sällskap

vad ska jag göra?

hon har aldrig gjort så här förut.

snälla ge mig råd

Sv: vad ska jag göra??

hon är även behandlad av kiropraktor.
ska kolla munnen bara jag vet när tandläkaren kommer till åland nästa gång.

Har du ridit barbacka på henne förut? Hon kanske tyckte det var obehagligt, vissa hästar tycker inte om barbacka ridning.

Jobbigt, kan det inte vara något med behandlingen av kiropaktorn? Är inte hästen van att ridas barbacka kan det vara att den tycker det är lite otäckt /obehagligt som ponnyfantast sa.

ridit henne mest barbacka och hon har aldrig brytt sig.
fick höra av stallägaren att hon brukar ha hem tandläkare till sitt stall
så då ska vi kolla munnen inom loppet av nån vecka eventuellt. man ska ha råd oxå.. hon ska besiktas även så de kostar lite oxå.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 316
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 928
Senast: Svartkatt
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 413
Senast: Roheryn
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 286
Senast: SkorpSmulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur