Vad ska jag göra?

aleksis

Trådstartare
Min kompis pojkvän (pundare) har en 6årig rottweiler.
Jag vet att han blir dåligt behandlat och hunden verkar väldigt osäker för tror han fått mycket stryk.

Min kompis berättade att husse lämnat hunden ensam hemma i 2 dagar då han for och hälsade på min kompis när hon bodde i en annan stad. Hon sa det som om det inte vore nå big deal men jag stod bara å såg ut såhär :eek:

Han får alltså nästan ingen aktivering, utan får gå ut och kissa om han har tur.

Vill få hunden bort därifrån, vad kan jag göra? Det ger ju nästan ingenting att anmäla....

Det är en väldigt fin hund, men han skulle behöva ett tryggt hem med en riktig hundmänniska.

Sv: Vad ska jag göra?

Min kompis pojkvän (pundare) har en 6årig rottweiler.
Jag vet att han blir dåligt behandlat och hunden verkar väldigt osäker för tror han fått mycket stryk.

Min kompis berättade att husse lämnat hunden ensam hemma i 2 dagar då han for och hälsade på min kompis när hon bodde i en annan stad. Hon sa det som om det inte vore nå big deal men jag stod bara å såg ut såhär :eek:

Han får alltså nästan ingen aktivering, utan får gå ut och kissa om han har tur.

Vill få hunden bort därifrån, vad kan jag göra? Det ger ju nästan ingenting att anmäla....

Det är en väldigt fin hund, men han skulle behöva ett tryggt hem med en riktig hundmänniska.

Antar att det inte är någon ide att prata med hundägaren! Berätta lite om hundar.

Skillnaden mellan fallen är att hunden i denna tråd visar tecken på att inte må bra pga misshandel från ägaren sida, vilket visar sig som rädsla/osäkerhet och då är saken en helt annan.
I det läget ska man anmäla!

Om någon misshandlar sin hund fysiskt ska man alltid anmäla!

Hunden i denna tråden befaras bli fysiskt misshandlad och hunden i den andra tråden tror de att den bara får rastas en gång per dag. En viss skillnad i fallen enligt min mening..

my misstake, men sen var hon inte säker heller

Men de är som du säger, misstänker man misshandel ska man ju anmäla...

Anmäl till polis o kommunens djurskydds inspektör , de får dyka upp oanmälda.

Ja ring kommunens växel och be att bli kopplad till djurskyddsinspektören. Du får vara anonym.

Om någon misshandlar sin hund fysiskt ska man alltid anmäla!

Hunden i denna tråden befaras bli fysiskt misshandlad och hunden i den andra tråden tror de att den bara får rastas en gång per dag. En viss skillnad i fallen enligt min mening..

Nu är jag riktigt irriterad på dig! Även om mitt inlägg kommer att bli bortplockat eller jag får en varning men det kan jag ta för nu är jag trött på att du ska vara bukefalos jäkla besserwisser. Det finns mer än bara du som kan hundar eller hur man sköter en hund. Jag tycker det är förbannat trist att du ska sitta på dina höga hästar och se ner på vanligt folk. Har du någon typ av ödmjukhet i din kropp så måste du ta reda på mer fakta ang hunden i min tråd. Det har aldrig fallit dig in att man kanske känner personen och träffar hunden ofta? Eller att personen faktiskt erkänner att hunden bara går ut en gång om dagen? Eller ens att jag tog en kortfattat version av allt? Du vet ingenting om hunden i min tråd eller om dess ägare och därför tycker jag inte heller att du ska uttala dig om saken.

//
Hälsningar en riktigt irriterad KisseNova som är ruskigt trött på Gnist!

Nu är jag riktigt irriterad på dig!

Kunde inte bry mig mindre.

Även om mitt inlägg kommer att bli bortplockat eller jag får en varning men det kan jag ta för nu är jag trött på att du ska vara bukefalos jäkla besserwisser.

Jag svarar i de trådar jag finner intressanta och jag ger mina svar med den erfarenhet jag har av saker och ting. Passar det inte fröken så ge tusan i att läsa vad jag skriver då.

Det finns mer än bara du som kan hundar eller hur man sköter en hund.

Jag har aldrig trott motsatsen heller.

Jag tycker det är förbannat trist att du ska sitta på dina höga hästar och se ner på vanligt folk.

?? Jag sitter inte på några höga hästar, men jag har en hel del erfarenhet och som jag sagt tidigare: Passar det inte att läsa mina svar, så läs dem då inte hädanefter..

Har du någon typ av ödmjukhet i din kropp så måste du ta reda på mer fakta ang hunden i min tråd. Det har aldrig fallit dig in att man kanske känner personen och träffar hunden ofta? Eller att personen faktiskt erkänner att hunden bara går ut en gång om dagen? Eller ens att jag tog en kortfattat version av allt? Du vet ingenting om hunden i min tråd eller om dess ägare och därför tycker jag inte heller att du ska uttala dig om saken.

Jag (och förmodligen flera) går efter vad som skrivs.
Det är inte min sak att efterfråga miljarder detaljer om ett ämne. Vill man ha relevanta svar får man väl lägga in mer uppgifter i tråden.

Med de kriterier du har att man inte får svara i dina trådar om man inte personligen (IRL alltså) är insatt i det ämnet du skriver om på buke, innebär ju att ingen förutom din mamma och några få till kan svara i dina trådar..

//
Hälsningar en riktigt irriterad KisseNova som är ruskigt trött på Gnist!

Kliv upp ur sandlådan och acceptera att det finns olika åsikter och erfarenheter i allt som har med hund att göra och sedan är det ju så att lägger du in en tråd/ger dig in i en diskussion, så får du ta att alla inte tycker precis som du själv..

Tack för svar.
Jag ska anmäla och hoppas verkligen att dom tar tag i det.

Jag (och förmodligen flera) går efter vad som skrivs.
Det är inte min sak att efterfråga miljarder detaljer om ett ämne. Vill man ha relevanta svar får man väl lägga in mer uppgifter i tråden.

Är det därför du svarar olika fast både jag och TS skriver att vi vet att hundarna far illa...:angel:

Med de kriterier du har att man inte får svara i dina trådar om man inte personligen (IRL alltså) är insatt i det ämnet du skriver om på buke, innebär ju att ingen förutom din mamma och några få till kan svara i dina trådar..

När har jag satt dom kriterierna? Allt jag begär är att man är insatt i ämnet man debatterar (dvs om tråden basset hound tex). Vad som gäller hunden ifråga som det ursprungligen handlar om så bad jag om råd om hur man går till väga. Alla har faktiskt inte lust att spionera på sina grannar :smirk:

Kliv upp ur sandlådan och acceptera att det finns olika åsikter och erfarenheter i allt som har med hund att göra och sedan är det ju så att lägger du in en tråd/ger dig in i en diskussion, så får du ta att alla inte tycker precis som du själv..

vad bra att du skrev en inlägg riktad till dig själv, hoppas att du följer ditt eget råd för själv sitter jag inte i någon sandlåda :D

Tack för att Du bryr Dig om mig !

Hälsningar

en ledsen rottis,som inte kan berätta

Får man verkligen vara anonym?
Inte i min kommun, men är det olika ?

Jo, ALLTID.
Oavsett vad inspektören i din kommun säger.

Jag har anmält vanvård av djur och varit både anonym och "känd". När jag valde att anmäla som "känd" gjorde jag det för att förtydliga i en situation där den ansvariga inte fattade mycket.

I TS situation kanske det dock är bäst att vara anonym?

Eftersom jag inte lägger min tid och energi på människor som tar till barnsliga påhopp när argumenten tryter, så är ju problemet löst..

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 068
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 669
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa Ingen rolig tråd att behöva göra men känner att jag behöver lufta mina tankar med lite erfarna hundmänniskor härinne och får ursäkta den...
Svar
11
· Visningar
2 293
Senast: Virrvarr
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 082
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025