Vad ska jag göra...?

J

Juvelflickan

Hej!
I stallet där jag har min häst så tycker jag att stallägarens fyra hästar inte har det bra för fem öre. Detta är tredje eller fjärde veckan de går i en lerhage utan något hö eller liknande. Hästarnas homeopat påstår att de inte tål gräs...:crazy:
Jag mår hemskt dåligt varje gång jag åker ut och behöver se detta, men svårare människor att tala om detta med finns nog inte.
Funderar därför på att kontakta djurskyddsmyndigheten eller vad kallas dem?
Tacksam för svar.

Sv: Vad ska jag göra...?

Ser hästarna ut att må dåligt och magra av eventuella skador osv, så tycker ja defenitivt att du skall ringa. Inga hästar förtjänar att ha de så. (inga andra djur heller för den delen)

Var hittar man numret?
Tacksam för svar...

Du ska vända dig till din kommuns miljökontor, de slussar dig till djurskyddsinspektören i ert område. Djurskyddsmyndigheten i Skara åker inte ut på besök i landet. Du kan förstås vara anonym även hos kommunen. Ring växeln om du inte hittar direktnumret till miljökontoret (gröna sidorna i telefonkatalogen)!

Liknande trådar

Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 182
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 605
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 161
Senast: Skye
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 844
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka