vad ska jag göra?

Smurfoff

Trådstartare
var hos veterinären med sessan idag. Hon är väldigt sjuk men vi vet inte vad det är. Vetten trodde det var levern då hon var gul under ögonen och i öronen. det kommer också blod från hennes mun och hon var reält uttorkad och fick dropp idag. Hon har fått tabletter med antibiotika som ska ges 2 gånger om dagen och vi ska på återbesök på onsdag, om två dagar men blir hon värre så ska vi komma imorron.

hon mår verkligen jättedåligt och jag får så dåligt samvete av att låta henne lida. är det bästa att hon somnar in eller tror ni att chansen att hon blir frisk är stor? hon är bara 1 år.

hon årkar inte ens gå ut ur transportburen och jag har fått tvångsmata henne och ge henne vatten med en spruta in i munnen för hon vägrar äta och dricka själv. hon har inget liv kvar i ögonen utan bara hänger.

Sv: vad ska jag göra?

Låter som om avl är ett bra alternativ. Det kan kanske vara FIP?

Mallju skrev:
var hos veterinären med sessan idag. Hon är väldigt sjuk men vi vet inte vad det är. Vetten trodde det var levern då hon var gul under ögonen och i öronen. det kommer också blod från hennes mun och hon var reält uttorkad och fick dropp idag. Hon har fått tabletter med antibiotika som ska ges 2 gånger om dagen och vi ska på återbesök på onsdag, om två dagar men blir hon värre så ska vi komma imorron.

hon mår verkligen jättedåligt och jag får så dåligt samvete av att låta henne lida. är det bästa att hon somnar in eller tror ni att chansen att hon blir frisk är stor? hon är bara 1 år.

hon årkar inte ens gå ut ur transportburen och jag har fått tvångsmata henne och ge henne vatten med en spruta in i munnen för hon vägrar äta och dricka själv. hon har inget liv kvar i ögonen utan bara hänger.

Låt henne somna! Din katt har säkert gulsot, det borde veterinären veta! min katt hade oxå det, gul i munnen och ögonen. Hur ser hon ut i gommen? De hittade en tumör i levern. Antagligen har din katt oxå ngt sjukt i levern. Om hon inte kan äta eller dricka, då är det inget värdigt kattliv. Jobbigt beslut, men ännu jobbigare är det om hon lider och man ser det varje dag.
Låt henne somna in, snabbt som möjligt. Det är mitt råd.

det kommer blod från nosen. vi ska ringa vetten imorron bitti och åka dit och se hur vi ska göra.

Kattens utsikter beror ju på orsaken till leverskada och det är ingen av oss här på forumet som vet vad som gjort din katt sjuk.

Däremot brukar jag säga att om livsgnistan är borta från katten... då ska den inte behöva lida mer.

hon är ju en utekatt så hon kan ju ha stoppat sig i något därute ifrån. vi har också kattilskna grannar så man vet inte om dom har lagt ut något gift :cry:

hon e hos vetten nu och vi ska hämta henne ikväll. ska ge henne en chans att bli frisk, vetten tror att hon kan bli det. men blir hon inte bättre denna veckan så måste vi avliva henne :cry:

veterinären ringde nyss min mamma och frågade om hon fick avliva henne då hon inte ens kunde sitta upp och vi ville inte att hon skulle få lida mer så hon har somnat in nu :cry:

Beklagar sorgen! Men ni är starka människor som klarade av ett sånt beslut i rätt tid. Riktiga djurmänniskor utan mänskliga egon, det kallar jag djurvänner :love:

Fick hon en diagnos?

Nu kan jag inte hålla mig längre...

Har du läst tidigare trådar om katten? Skyller inte på tjejen som har katten då hon bor hemma och hennes föräldrar har pengaansvaret. Katten borde ha kommit till vet för länge sedan och kanske då överlevt.

Det är tragiskt när djuren inte kommer till vet bara för att de inte är försäkrade.

Till dig Millju, vet hur det är att förlora en katt, jättejobbigt och ledsamt. Tröstkramar till dig.

hon blev dålig på lördag kväll och hade feber och vi åkte in på måndag morron. jag tjatade som fan på mina föräldrar att åka in med henne men dom vägrade då det var jour + att hon inte var försäkrad!

veterinären hade ingen diagnos men hon trodde att det var levern då hon var knallgul i öronen, hade blodsprängningar i öronen, kom blod från näsborrarna och munnen och hon var uttorkad. hon fick dropp, antibiotika och andra mediciner men inget hjälpte. till slut kunde hon inte ens sitta upp..

jag tror inte att hon hade klarat sig även om vi kommit på lördagen då det är levern och det finns inte så mkt man kan göra åt det. och hon var reält sjuk. veterinären trodde att det var något gift i sig men hon tyckte inte att symtomerna stämde till det.

det förblir en gåta vad det var för något.

ärligt så borde ni inte besöka den veterinären mer om ni har fler djur. Jag tycker det är vårdslöst att skicka hem en katt med gulsot och som blöder. Det gör man inte. Inte för att jag tror katten skulle överlevt ändå (pga levern), men jag rekommenderar nog inte att besöka den där veterinären igen.

Du har gjort rätt, Mallju, men dina föräldrar borde inte vara kattägare av dina trådar att döma.

Stackars dig som fick lida med katten.:cry:

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 190
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 765
Senast: Viva
·
Hundhälsa Försökt få tag på veterinären, men kommer inte fram då ”tidsbokningen och rådgivningen är full”. Hur som, var in och röntgade min tik...
Svar
11
· Visningar
3 151
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Upptäckte 10/1 en gråaktig fläck i ögat, ringde veterinär och fick tid direkt. Hornhinneskada och inflammation/infektion i ögat, alltså...
2 3
Svar
48
· Visningar
9 402
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar