Vad ska jag göra ?? :(

E

Elja_isis

Hej, min goldenkille har blivit helt annorlunda, jag vet inte vad jag ska göra ??? :confused: (han är 3 år, inte kastrerad)
Han ser helt superledsen, trött och sur ut. :(
Även fast man går på timtals långa promenader och han får leka med favorit kompisarna + kelar o leker med honom hemma så har han ändå samma humör.
Han lyssnar knappt på en heller när man är ute bara total nonchalerar en. (han lyssnar annars jätte bra)
Annars är han hur glad som helst bara man tittar på honom så ska han komma upp o hälsa och mysa....

Förra veckan hälsade han på en stor briardhane och ha skällde och morrade som han aldrig gjort i hela sitt liv (blev nästan lite förvånad att han kunde skälla :D ), han som alltid är ursnäll mot ALLA hundar.
Kan det bero på det ? för sen dess har han haft det här humöret.

Jag är desperat efter svar, hatar att se honom såhär. :( :( :(

Snälla skriv vad ni tror...

Sv: Vad ska jag göra ?? :(

Det kanske ligger löptik i luften. Det kan få småttingarna lite tossig.

Ja kanske, men han har aldrig blivit så förut när tikarna omkring löpt. :crazy:

Nu vet jag! Vårdepression! Nej allvarligt jag vet inte, om han under tre år inte betett sig så förr har jag ingen aning. Ledsen. Mitt troll är lika glad trots alla löptikar i området, ingen reaktion där inte.

Det är inget fel på honom då? Kanske har ont någonstans som bl a gör att hans tålamod tryter...?

Aktiverar du honom mentalt också eller går du bara promenader och sånt?

Javisst, vi brukar hoppa runt i skogen (har byggt upp banor), lydnad och förut körde vi med spår, men det har inte blivit av någe mer på ett par veckor pg a
att vi helt enkelt varit lite lata med det.... :angel:

Men idag när vi va ute på en promenad i skogen lyssnade han bättre och tittade på mig när jag ropade han namn.
Han var gladare idag än de senaste dagarna så vem vet det kanske bara var lite ångest eller någe...
Det är ju så svårt o se på honom om det är något eftersom han inte skäller,morrar eller säger ett pip om vad han tycker är rätt och fel, rättare sagt han är väldigt lugn o tyst av sig.

Hoppas han är lite normalare imorgon, eller så e det bara jag som överreagerar, som sagt det är svårt att säga...

Tycker ni att jag ska söka upp någon veterinär om det inte blir bättre inom några dagar?

Jag skulle nog åtminstone prata med en vet om han inte blir sitt vanliga jag inom ett par dagar. Ta tempen på honom och gå över honom ordentigt efter småsår eller annat som kan irritera honom. Äter och dricker han som vanligt?

Är han tidig i sin utveckling eller sen?
Jag har en tvåårig vorsteh just nu som är väldigt sen i allt, han har hittills inte kommit in i puberteten.
Han är ännu valpig och lyfter inte på benet alla gånger när han kissar.
Jag väntar med spänning på den dag han blir "stor" hanhund.
Det kan inte vara så med din jycke att han blivit "stor" pojke?

Jag har tagit tempen men han hade inge feber.
Han äter och dircker som vanligt.

Ja, han kanske har kommit över i puberteten, såsom mimmipigg´s hund lyfter han inte alltid på benet när han kissar och beter sig ganska valpigt.
Så det kanske är det....

Och han har börjat med att lukta och sedan slicka på hundkiss :crazy: (det kanske var för nåra månader sedan han började med det) o när man drar bort honom och ryter till åt honom (det är ju faktiskt äcklig.. :crazy: ) så vekar det som om han är i en helt annan värld på andra sidan universum....

(skulle också behöva några tips om att få honom att sluta vara så himla intresserad av kiss :) :d )

Focus är med lite slöare just nu. Lätt till att börja flåsa och allmänt loj. Men han brukar bli lite "slapp" under fällning.

Aajo.. Han blir iallafall piggare o glader för varjke dag som gå :D *Lycklig
Det är skönt att man vet att han är sig själv om nån vecka :banana:
han kanske också blev lite butter vid fällning (han har tappat den flesta pälsen nu)

Tack för att ni ville hjälpa mig allihop :bow: :bow: :D :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har tagit på mig uppdraget att vara dagmatte 06.00-15 ca, detta är varannan vecka. Det är 2 st lite mindre hundar. Vi kom överens...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 627
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 362
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 538
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka