Lovve
Trådstartare
Jag är medryttare på ett New Foreststo, c-ponny. Hon är väldigt envis och bestämd av sig och gillar att göra som hon själv vill. När man binder upp henne i spolspiltan och ska rykta henne går hon fram och tillbaka så långt det går. Hon har också börjat med att lyfta hovarna när man ska borsta benen och fäktar med dom i luften. Hon brukar också skrapa med hoven i marken och ofta bajsar/kissar hon 5 minuter efter hon gjort så. Kommer man i närheten av tänderna så naffsar hon efter en. Jag vet inte varför hon gör allt det här. I början när jag skötte henne gick det mycket bättre. Dock har jag bara skött henne i 4 månader. Hon drar också iväg med en när man leder henne och ska man hämta henne från hagen brukar hon stå som fastfrusen när man satt på grimskaftet och går oftast inte förrens hon själv vill. Att rida däremot är hon pigg och framåt och lite stark. Det har hänt några gånger att hon blivit "rädd" för något och stuckit iväg men mer är det inte med det.
Förmodligen låter allt det här lite värre än vad det är men jag vet inte riktigt vad jag ska göra.
Kanske är det för att hon har ont, eller brunstar hon nu?
Jag har faktiskt ingen aning.
Jag vill inte ryta åt henne eller smälla till henne men kanske är det det enda sättet? Eller ska man kanske bara ignorera vissa av sakerna hon gör?
Jag ska prata med hennes ägare om hur hon gör för det blir bäst om man gör samma sak när hon håller på så där.
Men nu skulle jag bli jättetacksam om jag kunde få era råd och åsikter.
/Lovisa
Förmodligen låter allt det här lite värre än vad det är men jag vet inte riktigt vad jag ska göra.
Kanske är det för att hon har ont, eller brunstar hon nu?
Jag har faktiskt ingen aning.
Jag vill inte ryta åt henne eller smälla till henne men kanske är det det enda sättet? Eller ska man kanske bara ignorera vissa av sakerna hon gör?
Jag ska prata med hennes ägare om hur hon gör för det blir bäst om man gör samma sak när hon håller på så där.
Men nu skulle jag bli jättetacksam om jag kunde få era råd och åsikter.
/Lovisa