Magiana
Trådstartare
Jag har letat efter takläggare i flera månader nu men inte hittat någon så jag börjar känna mig lite desperat. Jag trodde verkligen inte det var så svårt att hitta någon. Först hade jag ju tänkt laga taket själv men insåg ju sedan att det inte var någon gör-det-själv-grej, så jag var inte så snabb med att börja leta efter takläggare och sedan var det tydligen för sent .
Vad f-n gör jag med mitt tak? Det har spruckna takpannor som måste bytas. Jag fixar inte att byta dem själv för huset är för högt och har mansardtak. Kan jag på något sätt förhindra att underlaget (som är ett stickspåntak) skadas (mer) under vintern? Att lägga på en presenning är jag lite tveksam till då konstruktionen är diffusionsöppen och risken är att jag då stänger in fukt.
Vad f-n gör jag med mitt tak? Det har spruckna takpannor som måste bytas. Jag fixar inte att byta dem själv för huset är för högt och har mansardtak. Kan jag på något sätt förhindra att underlaget (som är ett stickspåntak) skadas (mer) under vintern? Att lägga på en presenning är jag lite tveksam till då konstruktionen är diffusionsöppen och risken är att jag då stänger in fukt.