Vad ska jag göra med min katt??

D

diartistakasha

Har en katt som jag haft i fyra år som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Det är en omplacering som de förra ägarna tänkt avliva då deras son var alergisk. Det var dock den vackraste katt jag någonsin sett. En renrasig ovanligt fin birma. Så hon fick flytta hem till mig.

Hon har alltid varit rätt speciell och kan tex inte äta vanlig kattmat. Utan äter tex kokt torsk nötfärs eller kokt kyckling. Vilket är de förra ägarnas fel. Hon har även varit inlagd för matvägran och konstaterad "anorexi". hoss de förra ägarna.

Saken är också den att hon alltid haft lite svårt med det där att pricka lådan. Och pinkar hellre på golvet utan för. Förr störde det mig inte så mycket när det bara hände i bland men det senaste året, i synehet sen vi fick hem våran senaste jycke, har hon börjat pinka lite var stans. I början hände det nån gång i bland men nu går hon ALDRIG på lådan. Och det är inte speciellt kul att upptäcka varje kväll att sängen är ner pissad.
Hon deklarerar klart och tydligt att hon inte trivs med sin tillvaro alltså.
Nähe tänkte jag då får väl lilla prinsessan bli utekatt då. Och det fugerar så där. En liten stund mitt på dan kan hon gå en sväng ute men sen vill hon in och jag känner inte alls att det skulle vara schyst mot henne att tvinga henne att alltid vara ute. Hon trivs inte alls med det. När hon varit ute springer hon rakan in och pissar nån stans:(

Och så här vill jag inte ha det. Vi kan inte ha henne kvar och då finns det ju bara två alternativ.
Omplacera eller avliva.
Omplacera känns nästan omöjligt vem vill ha en katt som pinkar inne? och jag tänker inte lämna henne till nån som ska ha henne ute då kan hon lika gärna vara här.
Även om jag kanske skulle kunna tro att hon skulle trivas hos nån annan som gav henne full uppmärksamhet. För kisseriet beror troligast på att hon inte trivs här.
Sen kan jag ju avliva henne men jag har väldigt svårt att avliva ett djur som inte är sjukt men och andra sidan så skulle hon kanske må bättre av det..

Ja jag är helt rådvill nån som kan säga hur jag ska göra?

Här kommer en bild på min lille kise
16912079.jpg
 
Sv: Vad ska jag göra med min katt??

Är det en väldigt social katt? Då kanske det skulle kunna gå att hitta någon äldre människa som vill ha en liten "baby" att ta hand om och skämma bort. Det är nog det bästa jag kan komma på...
 
Sv: Vad ska jag göra med min katt??

Det finns många vägar man kan testa med kisseriproblem. Det finns några trådar i ämnet här på buke, har du sökt lite? :)
 
Sv: Vad ska jag göra med min katt??

min pojkväns syter har en katt och den kissade inne men sen steraliserade dom den och sen dess blev det bättre.dock blev hon inte lika gosig längre men det behöver ju inte alltid vara så. jag vet inte ens om de fungerar för alla eller om det bara var specifikt för den katten.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad ska jag göra med min katt??

Det är ju klart hunden katten inte uppskattar :( jag hade en siames för att litet tag sen som pissade inne, å jag är verkligen inte för avlivning, så han fick flytta å de funkar jätte bra :) så de beslutet ångrar ja inte.. finns massa folk som kan tänka sig birma :)
 
Sv: Vad ska jag göra med min katt??

Jag har prövat det mesta faktiskt, nu senast så lånade jag hem en så där grej som ska avge fermoner.

Tyvärr blir det nog avlivning då hon här om dagen fick ett ep anfall och låg ner och skakade. Enligt vet så får inte så gamla katter epelepsi utan anledning och hon tippde på nån hjärnblödning eller tumör och det kan även förklara hennes beteende förändringar.
 
Sv: Vad ska jag göra med min katt??

uch va tråkigt :( har förlorat en hund i EP
 

Liknande trådar

Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 957
Senast: Sel
·
Relationer När man tycker om någon så väldigt mkt, men när man väl ses så har man knappt något att prata om, trots att man gillar samma saker och...
Svar
18
· Visningar
2 002
Senast: mino
·
Katthälsa Jag har två katter varav en inte trivs tror jag... Från början var det rena inne katter, men efter att jag flyttade till en lägenhet...
Svar
3
· Visningar
1 337
Senast: kazam
·
S
Övr. Hund Anonymt nick, om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, det är jobbigt redan som det är. Jag har aldrig varit helt...
Svar
9
· Visningar
1 669
Senast: Sand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp