Vad ska jag göra med katten??

fettso

Trådstartare
Vi bor på landet=många lösspringande katter, vi har själva tre katter som både är ute och inne.

Nu har det flyttat in en katt i stallet, den har inget halsband.
Vi ställer inte ut mat så det är inte därför den har kommit.
Den är inte önskvärd heller, vad ska man göra??

Sv: Vad ska jag göra med katten??

Man kan försöka att fånga in den för att se om den har någon annan märkning, tatuering eller chip. Se om den verkar vara vild eller en bortsprungen tamkatt.

Ringa polisen och säga att man har uphittad katt. Sätta upp lappar, annonsera i lokaltidning.

Kort sagt försöka att hitta ägaren. Finns ingen sådan kan man ta kontakt med katt-hem (tror dock att de flesta är överfulla).

Jag kan förstå om ni inte vill ha fler katter, men om detta är en hemlös katt vill du väl inte heller att den ska svälta ihjäl?

Du fick ju många bra tips, försök se efter om katten har någon id-märkning IFALL den trots allt är någons, ring katthem/kattföreningar, sätt upp lappar. Om ingen kan hjälpa dig vore det en behjärtansvärd insats om du kunde ta på dig att försöka ordna ett hem åt katten, iaf försöka?

Jag förstår att det inte är roligt att behöva ta på sig andras problem (andras okastrerade katter som springer ute och får ungar som sprids över byarna) men jag anser också att vi har ett moraliskt ansvar att försöka hjälpa djur i nöd. Du kan mycket väl vara hans enda hopp, han valde inte det livet.

Börja med att ge katten mat om den fortfarande inte gett sig av efter några dagar och se över den.

Hoppas det löser sig på ett bra sätt för både dig och katten!

Katten är skygg men ska se om jag kan få tag på den.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 913
Senast: Badger
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 539
Senast: G-uldlock
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 202
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama