Vad ska jag göra?? Frisyr hjälp

E

elifet

Skulle behöva lite tips och råd nu..
det är nämligen så att pollens man ser förskäcklig ut nu!
Ca 2dm lång, + eller - lite kanske
tjock närmast öronen och betydligt tunnare längre ner mot manken(normalare)
det ser dessutom ut som om manen är uppklippt :(
det hela gör att manen ser förskräcklig ut..
NU till frågan, VAD ska jag göra??
det fungerar inte att rycka manen jag har använt mig av en ryckknov men uppenbarligen har jag gjort någonting galet? :o
jag vill helst inte stubba manen heller eftersom jag misstänker att manen kommer bli extremt tjock då.

Sv: Vad ska jag göra?? Frisyr hjälp

det går inte att rycka vanligt då???

om min häst har fått lång man brukar jag första klippa bort lite på längden och sedan använda en trimmkniv när jag rycker manen det sista som behövs

tyvärr så fungerar det inte att rycka vanligt, det uppskatas nämligen inte alls av hästen...

Någon som har någon bra ide??

Jag vet inte, kanske låta den växa ut? Och sen fixa den då?

antingen låter du den växa ut och rycker den, eller stubbar den och låter växa ut.

du har ingen bild?

ja om man bara hade ditt problem....min har kliat av halva sin...gissa hur snyggt det är när man ska knoppa till tävling???? Jag hade köpt en ryck sax...det använder jag till min vintertid när hon har all sin man!!

svar till alla
det känns som om jag låtit den växa ut ;P
stubba den vill jag helst inte eftersom jag misstänker att manen kommer bli väääldigt tjock när den växer ut sen...
en ryck sax?? hur ser en sådan ut :S
problemet är dessutom lite akut, behöver ha fixat manen någorlunda tills torsdag...senast :S

Bild kan nog fixas men tyvärr finns det ingen bild som man riktgit ser hur hemskt det ser ut i verkligheten på ;P
manen är värst att se live xD

tycker du ska pröva rycka med trimmkniv det fungerar super blir som om man skulle rycka vanligt men utan det hårda eftersom att kniven skär av håret

Skulle behöva lite tips och råd nu..
det är nämligen så att pollens man ser förskäcklig ut nu!
Ca 2dm lång, + eller - lite kanske
tjock närmast öronen och betydligt tunnare längre ner mot manken(normalare)
det ser dessutom ut som om manen är uppklippt :(
det hela gör att manen ser förskräcklig ut..
NU till frågan, VAD ska jag göra??
det fungerar inte att rycka manen jag har använt mig av en ryckknov men uppenbarligen har jag gjort någonting galet? :o
jag vill helst inte stubba manen heller eftersom jag misstänker att manen kommer bli extremt tjock då.

Ryck med trimkniv eller klipp med sax. Manen blir inte tjockare av att du stubbar den, däremot kan det upplevas som den blir tjockare eftersom alla strån som kommer är lika långa och med "rak" yta... Hmm... Hoppas du förstår hur jag menar ;)

Okej, någon som har en bra beskrinving på hur jaga använder ryck kniven, mitt resultat har ju varit ja minst sagt misslyckat..
Eller det ser bra ut ett tag men sedan kommer utväxten villket gör att det ser ut som om manen är uppklippt eller någe :(

Då tycker jag du ska klippa med sax istället :) Har ingen riktigt bra beskrivning av trimkniven, man liksom "skrapar" och sedan rycker mot den så man "skär av" taglet. Ska jag vara ärlig är jag inte något jättefan av trimkniv...

men jag kan verkligen inte klippa rakt, anars hade jag gjort det ;)
någon som kan beskriva?

Liknande trådar

O
Övr. Hund Har nyligen tagit hand om en 3 årig Golden hanne, som har farit runt i sitt liv och vi är alltså hans 4:e hem enligt förra ägaren...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 396
Senast: Oasis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar