Vad ska jag betala ?

Hambo

Trådstartare
Jag ska åka bort i 8 dagar.
Min "hästvakt" jobbar extra hos en granne där hon får 80:-+Sem ers/timme
Hon är 18 år och betalar i år ingen skatt
Hon ska även ta hand om mina "lösdriftshästar" + katt.
Hon ska sova hos mig minst 2 nätter med sin kille
Hon lånar min bil, men hon bor endast 5 min från mig.
Hon ska ge mina hästar mat 3 ggr/dag .Ett extra mål matar en annan ( dom får mat 4 ggr/dag )+vatten så klart
Samt mata 1 tupp och höna !

Vad är rimligt att betala för detta ?

Hej från Hambo

Sv: Vad ska jag betala ?

Det beror lite på vad ni har för relation tycker jag.

Är hon där för att jobba eller för att hjälpa en vän som åker på semester?

Om hon bara skall ses som anställd i 8 dagar så hade jag räknat ut hur många timmar det kommer att vara och ge en timlön ca 80kr/h är väl lämpligt då.

Är hon däremot en vän som skall hjälpa dig hade jag nog fyllt upp frysen och sagt att ta vad du vill, bo här under tiden och sen givit henne 1000kr för besväret, det är strax över 100kr/dag + mat och husrum och tillgång till bil tycker jag är väldigt skysst då kan hon inte känna sig utnyttjad om ni är vänner.

Nja, hon är 18 och jag är 50 så vi har ingen närmare relation.
Jag är närmare hennes mamma:crazy:

Grejjen är ju att det tar bar 5 min att mata hästarna /gång .
Jag hade tänkt mig nåt liknande vad du säger, 1000:-+ mat, så kanske hon sover mer hos mig... Min katt vill nog det !

Hej från Hambo

Haha man kan väl vara vänner fastän du är tant?

Jag ser mig som kompis med mina föräldrars vänner och tanterna i stallet fastän de är mer än dubbelt så gamla som mig :)

Men det känns som att ni är bekanta iaf..
Inte bara tagit någon tjej till att jobba från Blocket eller så :)

Jag tror nog dealen blir bra iaf 1000kr är ganska mycket pengar för det lilla besväret trots allt, jag hade gjort det gratis om det gällde vänner/bekanta ;)

Vi är ju kompisar i alla fall, hon brukar komma hem till mig och rida .
Ev så sätter hon upp sina timmar hos mig på " grannen" så jag kommer billigt undan ! Grannen i detta fall är min pappa och våra andra hästar där !
Men jag tänkte vara lite vuxen och betala för mina trädgårdshästar själv !

Hej från Hambo

nar jag aker till australia till varen kommer min hastsittare att fa 100 per dag cash plus att hon far bo har och ata vad som finns i frysen. arbetet blir att fodra 2 ggr per dag, ta ut och satta in och gora ren stall for 4 hastar.
sen ge hons mat och vatten och forstas ta hand om kissen i huset.
honbehover inte vara har under dagen forstas om hon har andra saker att gora...plus hon far rida den ridbara..
vet inte om det ar bra eller daligt men hon jobbar sporadiskt nar hon hittar ngt sa allt ar valkommet..

ha en bra vacation hambo...

1000 kr tycker jag hade varit jättebra - det är generöst, visst, men när man är 18 brukar man inte ha särskilt gott om pengar på kontot och 1000 kr blir ingen ledsen över. :)

när jag har tagit hand om grannens hästar + hund ca 4 dagar så har jag fått 200kr om dagen :/ då är det mellan 8-10 hästar på box som ska skötas och varav 2 av hästarna som skulle motioneras. bor bara 5min ifrån så jag sov hemma och cyklade dit en 4-5 gånger om dagen.

Jag ska åka bort i 8 dagar.
Min "hästvakt" jobbar extra hos en granne där hon får 80:-+Sem ers/timme
Hon är 18 år och betalar i år ingen skatt
Hon ska även ta hand om mina "lösdriftshästar" + katt.
Hon ska sova hos mig minst 2 nätter med sin kille
Hon lånar min bil, men hon bor endast 5 min från mig.
Hon ska ge mina hästar mat 3 ggr/dag .Ett extra mål matar en annan ( dom får mat 4 ggr/dag )+vatten så klart
Samt mata 1 tupp och höna !

Vad är rimligt att betala för detta ?

Hej från Hambo

Tycker det låter ganska rimligt som de andra skrivit, med 1000 kr + tillgång till bil och hus och mat. Kanske lite mer, 1200? Men jag hade nog diskuterat det med henne först, så att hon tycker det är okej själv också :) Och om någonting skulle hända under veckan (t.ex. att hon behöver ringa veterinär och vara med) så hade jag definitivt betalat mer i efterhand!

Jag tycker 1000:- + mat, huslån och bil är ganska generöst för den dealen så det hade jag nog kunnat tänka mig att ge. Det är ju guld värt att ha pålitlig hjälp med djuren om man behöver resa bort.

Svarar som alla andra 1000:- är en generös summa som säkert uppskattas väl.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 707
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 355
Senast: Presto
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 625

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka