vad ska ja tävla?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare SomethingCorporate
  • Startdatum Startdatum
S

SomethingCorporate

till våren/sommaren har jag tänkt att jag ska börja tävla.
(efter påtryck från tränare och mamma)

Jag har ridit western i 2 år.
Och tränat regelbundet i ½år.

Men jag har nu en ganska rutinerad häst som gått upp till b-tävlingar.

Jag hari ngen som helt tävlingvana jag förutom 2 hopptävlingar. (har ridit i 14 år)

Många tycker att jag kan starta i en beginners klass.
Eftersom de är vad jag är i western.

Men jag tycker att de känns fel då har en rutienrad häst.

Men jag känner mig osäker på svårare mönster speciellt då jag knappt vet hur en tävling går till..

vad anser ni?
alla kommenterar är välkommna

Sv: vad ska ja tävla?

börja me beginners, D- el klubbtävling! Se de som ett tränings pass och med erfarenhet om hur det fungerar, det ger nog mer blodad tand än att börja för högt å bli besviken! Vad har hästen tävlat i för grenar förrut, å vad tycker du verkar va "din gren"?

Klart du ska börja med beginners då du känner att det känns bäst för dig. Hästen är visserligen rutinerad, men knappast ekipaget, om inte ryttaren är rutinerad också!

När jag var yngre tävlade jag i 40-60cm på en häst som egentligen lätt klarar en meter, hon är inte så stor, strax över en meter.
När vi var utanför banan var det jag som var nervvrak och inte hon. Väl inne på banan så höll vi båda på att dö. Varje gång jag var tvungen att tänka vägen osv. höll jag på att spy :D Det för att jag var nervös.
Det gick bra ändå, vi kom runt med fyra fel på första tävlingen, tihi! :D

Med det menar jag att du inte ska ta allt för givet, det är nyttigt för både hästen och för dig att komma ut i tävligsmiljö :D
Och det skulle ju vara skithärligt om du kommer in på en tävling du vet att du klarar det du givit dig in på och vinner! :D Vem vet, du kanske blir uppklassad :angel:

Kramar E.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 461
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 025
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur