Vad säger ni om detta?

Nikki o Fabian

Trådstartare
Funkar denna kombination:
Travdäckel+Bredbrösta att fästa draglinor i+rockard på bilhjul med svängel+baksele?

Skacklarna ska ju bara vila i däckeln, ända skillnaden är väl att dom hamnar högre upp, eller?

Nångon som har nått att säga?
//Nikki

Sv: Vad säger ni om detta?

Låter utmärkt. Det är bra att skaklarna kommer högt upp, då hänger de inte i armbågshöjd och stör hästen i svängarna. Tänk bara på att inte låsa fast skaklarna, utan ha någon sorts stopp på skaklarna så de kan få röra sig några cm fram och tillbaka, tex i svängar.

/lycka till

Sv: Vad säger ni om detta?

Hej!

Vad jag vet så funkar den kombinationen bra! :bump: :) :D

Om man tänker till kan man enkelt göra mycket till det bättre, i sel o vagns väg så att det passar just sin häst o körning! Detta borde fler göra! :D (Jag tänker på dom som råkar ha en enkel bröstsele, "skitsele". Den kan man ju faktiskt göra om, om man är lite händig, så att den blir bättre för hästen! ;) )

Själv kör jag med travdäckel, lokor+draglinor+svängel (= lite ovanlig kombination) och en mindre fyrhjulig vagn till mina shettisar! Funkar hur bra som helst! :smirk: :)

Mvh Lisa

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 022
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Vet inte om inlägget hamnade rätt 🤔 Jag har sedan 8 år tillbaka en häst (B) som alltid har varit flockens ledare, oavsett om det...
Svar
4
· Visningar
1 199
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 223
Senast: EmmaW
·
Körning Har ju fått hem en minishettis på foder för obestämd tid (1-2 år minst) och ska börja köra! Har provat både tömköra och med vagn och...
Svar
8
· Visningar
2 212
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur