Vad säger den här stammen er?! (hoppning)

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Behati
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 010

Behati

Trådstartare
Ja, som rubriken säger, vad säger den här stammen er som kan lite mer? (moderator får gärna flytta tråden om den ligger fel)

e:Grannox (Grannus-Granit)
u:La Royale
ue:Loredo (Lord-Capitano)

Har försökt googla lite, men hittar nästan inget på hingsten Loredo:o

Ska kanske kolla på ettt sto med denna stammen, men vill gärna veta mer om hennes stam då jag kommer att använda henne som avelsto innom 2-3 år, och som alla, vill jag ju ta fram intressanta avkommor:D

Sv: Vad säger den här stammen er?! (hoppning)

oh, just det.... en sak till.

Stoet är skimmel, var har hon fått dessa gener ifrån?

Loredos mamma och morfar är skimlar. Sedan vet jag ju inte vad som kommer längre bak på mammans sida.

Laptop är efter Loredo och han förvärvade ju bra avkommor.

Ett sto med den stammen borde kunna hoppa :idea:

Hmm... hoppas på det!:)

hon står i Tjeckien, så det är ju en bit att åka för inget, om man säger så:p

Men kul att höra att stammen inte skulle vara fy skam

Grannox står i Sverige, är inte godkänd här men i sex tyska förbund. Har tidigare stått hos bla Fam Klatte (Argentinus mfl) och Böckmanns (Grandeur, De Niro mfl). Han tävlade själv i hoppning som ung men har skolats om till dressyrhäst de senaste åren och varit mycket framgångsrik. Är på gång att debutera i Intermediaire. Har lämnat statspremie- och elitston, en godkänd hingst (Guiness) och mängder av framgångsrika tävlingshästar i alla dicipliner. Tex Nairobi (representerar Thailand med segrar & plac i bla WC, Asian Games, South East Asian Games och Thailändska mästerskapen (hopp), Gran Gesto (trea i WC-finalen i nordamerika, reserv till oS -04, deltog i senaste EM och VM, silvermedaljör i Pan American Games. Representerar Canada i dressyr). Har ett 15-tal avkommor som tävlar svår klass i Tyskland.

Grannox ärver vidare ett enastående temperament, vacker hals och nacke (ett arv från Grannus?), gångarter utöver det vanliga och flertalet avkommor har även god hoppkapacitet.

Den enda skimmeln jag hittat bakåt i hans stam är Gotthard, fast det är ju ganska långt bak.

Liknande trådar

Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
970
Senast: viltmilla
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 337
Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 398
Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
4 213
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka