Vad såg han i spegeln?

Z

Zita

Angående tråden om spegelbilden kom jag att tänka på en av de schäfrar jag hade, i hallen hade vi en gammal rysk spegel som gick från golv till tak, svart, som vi sedan förgyllde, utsirad, med fläckat glas av ålder. Många gånger stod Tarraz framför spegeln, rest svans och ragg och morrade dovt. Han tittade inte på sig själv utan en bit upp i spegeln. Precis som han såg något/någon i den. Får väl erkänna att jag aldrig tittade i den när jag var ensam hemma. Tyckte det var så himla läskigt. Men varför reagerade han så? Sägs ju att hundar kan se och förnimma det vi inte kan. Nån som har en aning?

Sv: Vad såg han i spegeln?

Jag såg på tv en gång på det där.. hm, vad heter det nu.. :crazy: Det är ialalfall något som handöar om människor som kan prata och se "det andliga". Det var då en hund som bodde i ett hus där det påstås spöka, hunden brukade bara stirra ut i tomma intet och resa ragg, visa tänderna och skälla, ibland tittade hundne mot väggen, upp i taket osv och reagerade likadant.

Jag tror faktiskt på att hundar är mer känsliga för sånt och kan känna av andevärlden lättare..

Ja din hund har inte blivit matad med att det övernaturliga inte finns:smirk:
Alltså reagerar han som människan hade gjort innan det blev "farligt" "knäppt" eller till och med vansinnigt att se övernaturliga ting.

Alla som är öppna som små barn kan se höra och känna det som den "moderna" människan inte "ser"

En spegel är ju väldigt speciell, din spegel som är gammal har ju speglat en del, det är inte särskilt ovanligt att man ser saker och ting i just speglar.

Även tex sängar, köksmöbler och andra ting som används mycket lagrar ju energier och avger dem ju också, det finns en andledning till att de flesta helt naturligt inte går in och sätter sig i någon annans säng, det känns som om man är på fel ställe.

Din hund såg förmodligen en skymt av en annan tid som han inte tyckte om/kände igen, han hade förmodligen reagerat likadant om det helt plötsligt hade dykt upp något oväntat/skrämmand "på riktigt" i ert hus.

Bara min egen teori:)

Han så en annan tyken hund som utamanade honom, med rest svans och ragg...

Hört talas om spegelbilder?

Ja du ja kan ju inte säga va din hund såg, men förmodligen va de nått som han kände sig hotad av, å eftersom du inte ville titta i den ens så va de någ nått skumt, andar sätter ju sig i matrella saker va ja har hört... har tidigare bott i ett hus där de va full aktivitet på nätterna hörde röster hundarna morrade å skällde man såg män som vanka av å ann utanför rummet, men ja trodde ju ja höll på å tappa förståndet eller nått :crazy: tills min bästa kompis vägra sova hos oss pga att nån drog henne i fötterna på nätterna, å nu har man flyttat å hunden katterna å jag sover mycke skönare om natten utan massa folk vandrande i huset..

Men hon (?) skriver ju att hunden inte tittade på sig själv utan uppåt på spegeln :confused:

Vad jag ser? Taket och väggen, inget mer.

Jag bor med min pojkvän i hans morfars gamla hus.
Och han dog för några år sedan. Min kille har två hundar. Den äldsta är morfaderns hun som han hade i ca 1 år och den andra är yngre och har aldrig träffat "morfar".
Den äldsta hunden fick inte vara inne i huset när morfarn levde utan fick bara vara i hallen.
En kväll smyger den gammla hunden ut i hallen (han får numera vara i hela huset!) med svansen mellan benen och tittar försiktigt mot det hörn där morfarns stol brukade stå.
Samtidigt som den nya och yngre hunden har värsta raggen och skäller och morrar som en toke mot hörnet!

Självklart kom morfars ande tillbaka och skällde på gamla hunden som genast fattade och gick till hallen, men den nya hunden har ju aldrig träffat gubben och blir ju vansinnig på att en gubbe bara dyker upp sådär.

Jag tror sten hårt på att djur känner och ser massor som vi nite har en aning om!!!

Min förra hund ville alltid leka med sin egen spegelbild i hallspegeln.
Hon såg ju att det var en kul typ där.

Din hund såg troligen sig själv också, men reagerade annorlunda.
Sedan har du tolkat in mer i hans beteende utefter dina egna åsikter.

Att tro att hunden såg spöken är i min värld befängt.

*så tror jag*

Jag bor med min pojkvän i hans morfars gamla hus.
Och han dog för några år sedan. Min kille har två hundar. Den äldsta är morfaderns hun som han hade i ca 1 år och den andra är yngre och har aldrig träffat "morfar".
Den äldsta hunden fick inte vara inne i huset när morfarn levde utan fick bara vara i hallen.
En kväll smyger den gammla hunden ut i hallen (han får numera vara i hela huset!) med svansen mellan benen och tittar försiktigt mot det hörn där morfarns stol brukade stå.
Samtidigt som den nya och yngre hunden har värsta raggen och skäller och morrar som en toke mot hörnet!

Självklart kom morfars ande tillbaka och skällde på gamla hunden som genast fattade och gick till hallen, men den nya hunden har ju aldrig träffat gubben och blir ju vansinnig på att en gubbe bara dyker upp sådär.

Jag tror sten hårt på att djur känner och ser massor som vi nite har en aning om!!!

Eller så var det en mus i väggen..

Jag tror han kan ha sett något. Jag har varit med om hundar- och för den delen också hästar som reagerat på liknande sett.
Min kompis bodde i ett hus där det var mycket andlig aktivitet, hunden fick emellanåt spel, och på kort tagna i huset ser man "spökbollar" och annat. På en bild där de tagit kort på spegeln ser man en mörkhyad man i bakgrunden.

Hemma hos oss är det också "någon" som styr och ställer sedan vi renoverade om huset förra året. Mest aktivitet är det i stallet där både hundar och hästar reagerat. Hunden vägrar numera gå ner till stallet.
Någon släpper ut hästarna ur boxarna om nätterna, de kan varken hoppa eller öppna båsen själva (och vi har provat med hänglås någon enstaka natt på dörren så att ingen kan ta sig in). Dessutom är det någon som slänger upp garagedörren titt som tätt- vilket hästarna svarar med glada gnägg och senast förra veckan fick de någon form av spel. Så fort de närmade sig stallet fick de spelet och sprang iväg en bra bit. Flera dagar i rad.

Så visst, det kan mycket väl vara något som din hund ragerar på.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka