Vad säger man? *sorgligt*

Status
Stängd för vidare inlägg.
J

javill

Ja, vad säger man till en mamma och pappa som mist sin femåriga son i en olycka. Det är så tragiskt, onödigt, meningslöst och ledsamt att jag bara vill gråta. Nu känner jag att jag måste ringa dem, jag vill det också men, jag vet inte vad jag ska säga. Det är kompisar det gäller men, vi umgås inte regelbundet, brukar vara på samma kalas och fester.
 
Sv: Vad säger man? *sorgligt*

så fruktansvärt :cry:

Det spelar nog inte så stor roll vad du säger,
det värmer nog bara att du ringer!
Kanske något i stil med
"Jag vet inte vad jag ska säga, men jag kände att
jag ville ringa till er. osv"
 
Sv: Vad säger man? *sorgligt*

Ring och säg precis vad du känner. Det finns inga mallar för vad och hur man ska säga i sådana här situationer. När jag förlorade en mycket nära vän på ett onaturligt sätt var det många som inte sa någonting, rädda för att "säga fel". Jag upplevde detta om värre än de som kanske inte riktigt sa "rätt saker". Man vet ju att alla vet om det, och pratar om det bakom ryggen.

Lycka till!
 
Sv: Vad säger man? *sorgligt*

Oftas far man inte sagt sa mycket, for att personen i andra anden ar den som styr samtalet. Det ar vad jag tycker i alla fall. Man lyssnar mest!!

Ring och bara visa att du finns dar som en van...och fraga vad for praktiskt du kan gora for att hjalpa till. Det blir uppskattat aven fast de normalt inte fragar efter nagonting.
 
Sv: Vad säger man? *sorgligt*

jag var på begravning för en 3-årig tjej för två veckor sen, det var verkligen supersorgligt.

Jag tycker att du först ska höra med kompisar som står närmare dem än vad du gör, de har säkert gett dem intryck av vad de vill och det är mycket möjligt att de varken vill eller orkar diskutera sin situation med mer avlägsna "bekanta" i det här läget. Ett alternativ är att skicka ett brev eller blommor och på så sätt meddela att du tänker på dem.
 
Sv: Vad säger man? *sorgligt*

Det finns naturligtvis ingenting som du kan säga som gör dem gladare, men självklart ska du höra av dig till dem. Det är inte vad du säger som är viktigt, utan att du bryr dig.

Jag har ingen erfarenhet av vänner som förlorat barn, men däremot förlorade en av mina bästa vänner sin pappa i en fruktansvärd olycka nyligen (han bara försvann spårlöst en dag, en stor polisinsats tillsattes för att leta efter honom, brottsutredning startades, även min kompis med mamma mfl blev misstänkta och slutligen hittade de honom drunknad) och jag är bara sååå glad att jag hörde av mig ganska fort och att vi kan prata om det som bara inte fick hända utan en massa detta-bör-man-inte-prata-om-tankar.
 
Sv: Vad säger man? *sorgligt*

Tycker du kan skicka ett vackert kort till dem.

Skriv något om att du tänker på dem, kanske en barn dikt av något slag också?
 
Sv: Vad säger man? *sorgligt*

alltid lika tragiskt när något liknande händer, oavsett ålder igentligen. stackars familj!!

Ring och säg att du beklagar sorgen bara, känns oftast bra bara man vet att någon bryr sig och att man finns i någons tankar...
 
Sv: Vad säger man? *sorgligt*

Tack alla. Nu har jag ringt och det gick jättebra. Egentligen är man ju bara fånig. Jag menar jag tyckte det var jobbigt att ringa men, de har förlorat ett barn. Det känns i alla fall bra att ha ringt. Ska på begravningen snart. Begravningar är ju alltid hemska men, när det gäller barn så är det ju ännu tyngre. Har en kompis som är präst som menar att begrava ett barn är det som är värst yrket. Kan förstå det, känns så orättvist.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu kommer jag med en sån relationstråd igen. Men jag känner att ni här på Buke alltid säger så kloka saker och jag vill gärna höra hur...
Svar
7
· Visningar
1 343
Senast: tanten
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 622
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
860
Senast: yamyam
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 864
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp