Vad rider ni i för sadel ?

Sv: Vad rider ni i för sadel ?

Jag har en brun crates reiningsadel som ser ut såhär.
Underbar att rida i. :love:
(dock ganska suddig bild)

yeah.jpg

Jag ÄLSKAR den där sadeln, min passar tyvärr inte min häst :'( Själv rider jag i en Tex Tan gaited.
17067274.jpg

Jeg har en Continental Equiflex, bygget på en NRHA Pro reiner bom men kuttet etter Little Snakedance og spesialtilpasset ponnien. Dne er fantastisk god å ri i og ligger perfekt på ryggen, og med Equiflexen kan hun gå litt opp og ned i vekt uten at passformen blir noe dårligere.

evita_juni073.jpg

evita_juni071.jpg

Senast ändrad av en moderator:

växlar mella några olika! beroende på häst, och muskel (fett) status!:angel:
Premier Reining

Amerikan saddlery roping sadeltill vänster, Premier till höger!
TinkaochMimba.jpg

Hector sadel till vänster och Bob Loomi Reiner till höger:love:

*KL*

Circel Y Pleasure (typ 19år gammal..) som jag red på förra medryttisen och på tävling med min häst innan jag köpte egen
http://i85.photobucket.com/albums/k75/spiddiz/spider2007/2007-04-2119_29_0001.jpg (fö. till salu ;) )

Premier reiner
2007-10-1322_34_0001.jpg

lite stolsits pga att jag har svårt att sitta i hennes gångarter ibland (detta var i en pleasure!)

medryttisen har en
bt-tomgusreiner.jpg

jätteskön, men man får inte riktigt Horsemanship sits av den, iof mkt bättre än med min premier, men jag vill sitta väldigt lodrätt innan jag är nöjd

helst riderjag dock i min vojlock
http://i85.photobucket.com/albums/k75/spiddiz/2007/IMGP0503.jpg ;)

Åh vilket fint träns! :love: Vart kan man hitta det?

*kl*

Jag har en Circle L, som tyvärr är för stor för både mig och hästen, som jag nu måste bli av med.
phper7hh8.jpg

Har även en Continetal Eqi-flex, som jah egentligen är rätt nöjd med... MEN jag VILL ju ha en mörk brun sadel, så de blir till att sälja denna med...:cry:
phpf8xt5c.jpg

Hr sedan en mörkt brun Circle Y som jag har när jag rider ut. Har tyvärr ingen bild på den.

När jag äntligen blitt av med de sadlarna jag inte ska ha längre så är de nått åt de här hållet jag tänkt mig...
annassadel.jpg

Åhå den där mörka känner jag igen :angel:

Det var ju förbålt att jag inte visste detta när jag sålde den, eftersom jag fortfarande tänker lägga vantarna på dina :D Tänk vad bra det kunde blivit.....

Jag letar sadel åt dig!

Ja, en byteshandel hade ju vart perfekt. Synd att jag alltid ska "tänka på saken" först....:mad:
Men ser du nån som den får du hojta till... + om du får för dig att ta de andra sadlarna jag har.. ;)

*KL*

Min fina TBW Equi Show som är helt underbart skön. Tyvärr passar inte den min nya häst så den måste jag bli av med :cry:

17292817.jpg

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 611
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Tilly_85
·
Western Tittar runt på lite western sadlar och kom förbi en bona allen sadel. Är det en kvalité sadeln? Har inte hört det märket förut.
Svar
2
· Visningar
1 153
Senast: Bubbles
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar