Vad rider ni i för sadel ?

Sv: Vad rider ni i för sadel ?

På fjordingen använder jag en Double C Trail Rider och på korsningsstoet använder jag en Dakota Reiner Close Contact. :)

Svårt att hitta sadel som passar en fullständigt klotrund Welsh Cob, kan jag lova. Hon har inte växt klart än heller...:angel:... MEN, lyckades hitta denna som duger mycket väl som träningssadel. Trevlig att rida i och ligger utmärkt på fröken...
Fast just här på bilden ligger den på en rejäl halvblodsvalack som jag red in förra sommaren...
hast06b7.jpg

En CH XXL-Trail från Hov & Tass...

De där sadlarna är helt underbara.
Har ridit i en sådan på min gammeltant en tid och jag gillade den skarpt.

*kl*

Just nu rider jag i en Simco Trail sadel (den dyrare varianten) och den är helt OK. Tyvärr blir inte sitsen hundra i den då jag är mer en pleasureryttare men den ligger bra på hästarna.

Ska prova en Circle L sadel och passar den så hoppas jag att hon som har den vill sälja den.

knapplån

bara en off topic fråga här...hur vet man vilken sadel som passar? Har en dam som jag tänkte köpa en westernsadel enbart för att min sambo ska ha ngt bekvämt att rida i. Hon har rätt hög manke och ca 105grader i bom. Inte helt rak i ryggen men inte jätte svank heller. Några tips?

Jag har en Continetal Montana Arabian till min unghäst. Köpte den i somras 1 1/2 år gammal.

138e.jpg

Sadeltyp: Allround
Bom: Arab Bom, trä-fiberglas.
Sits: 15,5"
Gulletbredd : 6 1/2"
Gullethöjd : 9"
Rigging : 7/8 In-Skirt
Längd: 64 cm
Vikt : 11 kg
Cantle höjd : 4"
Cantle bredd : 12 1/4"
Horn : 2 3/4"
Färg: Mörkbrun
5 års garanti på bommen.
Art. nr 138 Pris : 12 255.00 kr

knapp*
Vet ej vad det är för märke, nån med en aning? ligger bra med en tjock pad på mitt sto, hon håller på att muskla sej just nu. (inriden i auguti)

(taget från sidan. stod illa till.)

Red förut i denna orthoflex (som för övrigt just nu bara samlar damm :angel:)
5406099.jpg

Min måttbeställda montsegur :love:
10238884.jpg

11707563.jpg

Bra för hos mig gör den ingen nytta, synd på en sån skön sadel :love:

Jag rider i en Big horn arabian, nyss inköpt. Tyckte det verkade vara en bra sadel att börja med. Pluss för den är att den är lätt (halv syntet) så min donna är känslig i ryggen.
Kommer köpa en märkes sadel om något/några år. Måste bara spara ihop pengar först. Vilket inte är lätt när ekonomin går +-0

Till vardags rider jag i en Crates Show Deluxe:
16916036.jpg

Och till show kommer jag att rida i en Reinsman Trophy queen, när den väl kommer! :banana: :
16916037.jpg

Förut red jag i en double c apache men hon växte ur den. Så nu blev det en till mccall cowhorse (hade en sen förr på andra hästen)... Superskön:love:

jag tycker båda var fina men jag tyckte den som du hade till vardags var finast. Jag gillar inte såndärna ljusa sadlar.

Till vardags rider jag i en Crates Show Deluxe:
16916036.jpg

Och till show kommer jag att rida i en Reinsman Trophy queen, när den väl kommer! :banana: :
16916037.jpg

Har haft många sadlar!
Verkar som om jag har omöjliga hästar att hitta sadel till.

Här kommer ett urplock.
Pullman Cindy Brown reiner. Passar tyvärr inte längre, provade den senast i går och hoppades det skulle gå men inte :(
1-4.jpg

Billy cook rundskuren! såldes snabbt passade en månad
chili030.jpg

Westwood sadel. Med gelsäte. Passade ca 6 mån
Grät nästan när jag sålde denna :cry:
Bild065.jpg

Och min senast Crates Arabsadel älskar denna också.Ligger bra än så länge
Bild060-2.jpg

Hm tror ni att jag har snöat in på samma modell av sadel eller :angel:;)

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 611
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Tilly_85
·
Western Tittar runt på lite western sadlar och kom förbi en bona allen sadel. Är det en kvalité sadeln? Har inte hört det märket förut.
Svar
2
· Visningar
1 153
Senast: Bubbles
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar