Vad rider ni i för sadel ?

S

Shiney

Skulle vara lite kul och veta vad ni rider i för sadel. :D så kom igen , lägg gärna ut BILDER också:D

Sv: Vad rider ni i för sadel ?

Denna sadel rider jag i:
13180037.jpg

http://www.dalawestern.se/wpt/view/94/694/7694/

Jag har en brun crates reiningsadel som ser ut såhär.
Underbar att rida i. :love:
(dock ganska suddig bild)

yeah.jpg

Jag har helt nyligen köpt en TexTan Gaited Horse Saddle (alltså en pleasure). Hur bra som helst!:)

bt-gaitedhorsesaddle.jpg

//Gilly

Måste sälja?

jag ska sälja min (som jag älskar) men då för att kunna köpa en nya som passar hästen som är i livet, men måste inte...

för det var ju en cool sadel som man nog itne får se så många ggr känns det som iaf.

Just nu rider jag mest i vår gamla ca 30 år gamla sadel som jag inte har en aning vem som tillverkat eftersom den saknar märke.... :D
Men den är hur skön som helst, det enda är att sömmarna som håller samman lädret i fendrarna har släppt delvis och behöver sys om... :angel:

Bara sadeln..

IMG_1856.jpg

På lånefjordan....

IMG_4131.jpg

Vill bara påpeka att "Gaited Horse" betyder gångartshäst alltså en sadel för gångartshästar som Tennesee Walking Horse, American Saddlebred mm... :p

Måste sälja?

jag ska sälja min (som jag älskar) men då för att kunna köpa en nya som passar hästen som är i livet, men måste inte...

för det var ju en cool sadel som man nog itne får se så många ggr känns det som iaf.

Ja jag tycker att jag måste. Och det är för att jag tycker det är meningslöst att sitta o hålla på en sadel bara för att jag tycker den är snygg.. Hur snygg är den om den hänger i sadelkammaren? Den ska ju ligga på en häst.

mccall cowhorse sadel eller double c trailraider apache. Cowhorsesadeln e kanonbra men även double c e jättebra men jag har mindre sits i double c o sen e d en helt annan sadel o priset (kvalite)skiljer mycke.
Har inte tordas lägga in bilder kan inte men ska försöka..men jag lägger en länk till trailsadeln.
http://www.dalawestern.se/wpt/view/95/695/7695/

Senast ändrad:

Hej jag har en sadel som det inte står något märke på mer är custom made western import sedan är den märkt mexico. Är det någon som känner igen detta, är lite nyfiken på vad det kan vara för sadel. köpte den begagnad för ett antal år sen. Passar både mig och häst bra. Jätteskön. I modellen lik Textan sadeln som Gilly har bild på. Utan något mönster i lädret och väldigt tung. Är inte så insatt i detta med western men hade svårt att hitta en sadel till min fjording.

Letar sadel... Så ville bara säga... kanonbra tråd :idea:

Provat doubble c trail sadeln, typ den enda som funkade på min häst... Från försäljaren i närheten, så det lär väl bli en sånn. När fendrarna som är kortare dyker upp från USA. Vi får se...

http://www.dalawestern.se/wpt/view/98/698/7698/

Bra att kika runt ialf!

Har tyvärr blivit kär i garland reiner sadeln dock, utseende mässigt! Men har ingen möjlighet att provrida den, den säljs väl endast i danmark? eller någon som vet vart man kan få tag på den??? Förutom denna sida?!?...

http://westernhorsemen.dk/saddles/garland/garland_reiner_butterfly_286_da.html

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 611
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Tilly_85
·
Western Tittar runt på lite western sadlar och kom förbi en bona allen sadel. Är det en kvalité sadeln? Har inte hört det märket förut.
Svar
2
· Visningar
1 153
Senast: Bubbles
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar