Vad räknar du som en placering på tävling?

cewe

Trådstartare
Fick nämlingen den frågan idag i samband med allsvenskan div 3

Du får inte inte vara placerad i LB för att rida div 3 på ponny enligt Reglerna, så lång är klart.
Men räknas en felfri start i LB avd B som en placering?

Hur resonerar du?

Personligen var mitt instinktiva svar nej, det är ingen placering. Men efter lite tankeverksamhet ändrade jag mig.
Tittar man på en start och resultatlista för en avd B så står det ju "Antal placerade i klassen"?

Det är det här som är så roligt med just allsvenskor, man lär sig något nytt varje gång :rofl:

Sv: Vad räknar du som en placering på tävling?

Det var mig en konstig regel?
Så himla svårt är det ju inte att bli placerad om man räknar när man hamnar på plats 25 och får rosett (dvs på placering i en stor klass)
...och ja, står det placering så är det ju det oavsett om det är nr 25 av väldans många starter eller delad 1a plac i avd B.
Jag har faktiskt blivit placerad på 8 fel i en avdB (motsvarande LB höjd) Det var en knepig bana må jag säga ;)

Efter konsultation av högre "makt" så är det så att en felfri runda i avd B ÄR att räkna som en placering

Som du säger allt där man får en rosett är ju en placering :), så även om det hon haft 4 fel och fått rosett för det hade hon inte fått starta då heller.

Ja det kan tyckas vara en knepig regel. Men det är en hel del överkvalificerade ekipage i div 3 i alla fall på ponny. Någonstans måste gränsen sättas

*kl*
fast får unghäst ens starta i lag??? visst man kan rida avd b för träning oxå men de e inte ofta i "bara" lb

Det var inte en unghäst :)
Personen ifråga skulle starta LD i lag, men hade helgen innan ridit en LB avd B
för "de trodde inte det räknades"

*kl*
fast får unghäst ens starta i lag??? visst man kan rida avd b för träning oxå men de e inte ofta i "bara" lb

Ja en 6 åring som fått 2 felfria rundor i AvdB får starta motsvarande höjd i Avd A även lag..

Liknande trådar

Tjatter Goda roller: Bagaren - När hen blir uppäten så orkar inte ulvarna äta nästa natt, det vill säga ingen dör. Byfånen - Som byns fåne har...
41 42 43
Svar
853
· Visningar
25 063
Senast: Kilauea
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 450
Senast: Ewelina02
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Dressyr Lägger den här på dressyr eftersom det är en dressyrtävling det handlar om, och dressyrtävlingar är ju lite speciellt eftersom det är...
Svar
0
· Visningar
783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka