Vad pysslar vi med? Del XXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är man strandad hemma kommer ingenvart då gatorna är avstängda för Iron-man spektaklet:meh:
Se om jag tar mig ut till stallet senare ikväll.

@sthu gå med i grupper på fb! Vi sytokar, sytokiga dalkulla och masar (i den gruppen dom ordnar sy-LAN typ varannan månad i Borlänge) är de jag mest läser i, kolla om det finns någon "lokal" sytokig grupp för ditt län/kommun :)

5 timmars sömn inatt, tvättid kl 13 och innan dess ska jag ner till affären och hämta paket. Imorgon ska jag vara i Borlänge den okristligt tidiga tiden kl 9, så därför få timmar sömn så jag tar mig upp tidigt. Ska försöka fota lite kläder som ska ut på tradera och lite tyg som ska ut på fb för att säljas efter jag tagit mig en dusch och hämtat paketet.

Har insett att med späckade veckor ligger mitt sömnbehov på att sussa 10 timmar, då mår jag helt klart som bäst. Däremot är det inte lika lätt att få ihop de där timmarna, livet har en förmåga att vilja komma emellan. Men jag försöker få till det nån gång per helg iaf för det gör verkligen guld för både kropp och knopp.

De såg ut som frågetecken för de hade inte insett att han var konstant pårökt! :rofl: Men han var absolut lugn och trevlig :D
Det är nåt jag aldrig testat, vem vet, det kanske är min grej. :confused: :p

Bakis har jag varit 2 ggr, ena gången var efter muckarskivan och andra gången när vi hade svensexa för min dåvarande arbetsgivare. Han var mer än lovligt bakis dan efter han också. :rofl:
Eftersom han aldrig grenslat en häst så fick han rida barbacka på min gamla fjorda långt upp i skogen till ett timmeravlägg där vi hade grillparty mitt i skogen, det var då jag insåg att fjordingar var förvuxna Labradorer när hon tiggde mera efter att ha smakat grillad korv med bröd och senap. :d

Alltså, den hästen skulle jag kunna skriva en bok om för hon var Mulle på riktigt. Vi gjorde allt ihop, hon var med överallt, var överallt och försökte man stänga henne ute så rymde hon bara för att få vara med där det hände grejer. Jag vet inte hur många gånger vi sov under samma täcke men det var åtskilliga nätter när vi varit på fest hos nån granne. :love:

Ska äta frukost nu. Tog lång sovmorgon. Känner mig fortfarande sjösjuk efter båtresan igår.
Sen iväg till Coop och hämta ut paketen. Och in på nya skoaffären.

Huset är uppröjt någorlunda, jag ska snart hämta sonen som har varit på sova över kalas hos sina gamla klasskompisar. Maken har åkt för att spela golf och jag ska ta och baka lite till sonens match imorgon då jag har lovat att stå i kiosken. Lite hundpromenad ska väl också hinnas med tror jag. Igår var vi hos svärmor och fikade på smörgåstårta på kvällskvisten. Ett riktigt bra besök där hon var riktigt med, glad och skrattade mycket. Vi tittade även i hennes bröllopsalbum, vilket var en hit! :up: Så vi gick ifrån en väldigt glad svärmor med två personal tillgängliga till henne strax före 21 för då hade alla andra gått och lagt sig. :D Såna gånger är det väldigt lätt att vara på besök! :heart

Rastat hund 2 gånger men nu tänker jag vila en timma
Har huvudvärk
Ska ner och tvätta lite sen och sen dammsuga och damma av lite.
Var en lång dag igår så jösses vad det känns i kroppen idag.
Kommer bli tufft att börja jobba men skönt med

På måndag när jag vaknar är jag officiellt arbetslös och ska leva av a-kassans feta utbetalningar. It's gonna be so sweet!
Visst är det fint med feta utbetalningar, det jag får ut och ska leva på är 876:- under fattigdomsgränsen :meh: och då ska det räcka till bygget av nya kåken också. Och så har folk mage att kommentera att bygget går sakta. :rage:
Dom kan försöka sig på nåt liknande och låna min kassa kropp, idag är förresten första dan på en vecka jag kan utesluta Citodon till frukosten för när ryggen säger upp sig (händer 2-3 ggr om året) blir det Citodon och kamferliniment till kor. :meh:

Jag är vaken och ska gå upp och äta något. Sen hoppas jag att kompisen hör av sig snart så vi kan åka till stallet :)
Och nix, jag blir fortfarande inte bakis :banana:
Vakthavande befäl ringde vid 7.30 och frågade om jag kunde komma in och jobba. Jag avböjde även om det svider lite att tacka nej till ett gäng tusenlappar :p

Ärenden på byn avklarat. Dags att tvätta. Egentligen börjar min tid kl 13 men det är tomt i tvättstugan så smiter in lite tidigare :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har genom åren använt en tältlykta från Uco. Den har varit bra. Mysigt ljus och som dessutom håller fukten borta kalla nätter i...
Svar
8
· Visningar
369
Senast: Hermelin
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 290
Kropp & Själ Vilken konstig upplevelse jag precis hade. Jag var ute på gården, städade och tvättade inne i bilen. Ganska monotont, så tankarna gick...
Svar
3
· Visningar
592
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Vart tvungen att köpa ny kaffebryggare med kort varsel då den gamla gick sönder. Valet föll på en Wilfa då den hade ett par saker jag... 2
Svar
27
· Visningar
872
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Alternativ till försäkring
  • Rehabtid dragna tänder