Vad pysslar vi med? Del XXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
@tornblomma: Vad är din officiella jobbtitel egentligen? :rofl:

Det verkar väldigt krävande :eek:

Jag jobbar med PR och Marketing. Är man inte socialt lagd är det nog ganska jobbigt :p

Nu inför fashionweek ska jag också extrajobba för en byrå och stå i dörren och sätta folk på sina platser. Det är stört stressigt och krävande, men KUL! Man vet aldrig var som händer, ngn flippar ut för att de sitter på rad 2, folk irrar runt och sätter sig på fel platser. Folk är inte på listan men kör "ahhh du kanske inte vet vem jag är??" ( :meh::meh::meh: ) Man måste plugga in vem som är vem, dvs känna igen redaktörer och kändisar (jag är lite ansiktsdement men man får plugga, det måste sitta). 2 minuter innan modellerna ska ut så måste jag ha koll på klockan och sätta alla lediga platser, det brukar tendera att bli lite stressigt men jag brukar ha kollat ut innan vilka jag ska sätta (typ coola sköna typer)

Jag jobbar med PR och Marketing. Är man inte socialt lagd är det nog ganska jobbigt :p

Nu inför fashionweek ska jag också extrajobba för en byrå och stå i dörren och sätta folk på sina platser. Det är stört stressigt och krävande, men KUL! Man vet aldrig var som händer, ngn flippar ut för att de sitter på rad 2, folk irrar runt och sätter sig på fel platser. Folk är inte på listan men kör "ahhh du kanske inte vet vem jag är??" ( :meh::meh::meh: ) Man måste plugga in vem som är vem, dvs känna igen redaktörer och kändisar (jag är lite ansiktsdement men man får plugga, det måste sitta).
Jag tycker du gör så mycket häftigt! :D
Trodde att du hade ett jobb, men så var det visst inte :rofl:

Skulle aldrig fixa det själv (pga sociala svårigheter :angel:) men det är intressant att läsa om hur andra lyckas med det :o

Men att folk försöker med sådana där konstigheter för att få bättre plats? :cautious:

Men att folk försöker med sådana där konstigheter för att få bättre plats? :cautious:

Du anar inte vad fok försöker med! :rofl:
1. "Ful-osa". De mailar in och bara "hej jag kommer" (fastän de inte är bjudna)
2. När de kommer dit "asså jag har ju osat, ni kanske inte vet VEM JAG ÄR"
3. Slår sig ner på ngn plats lite hur de känner.

(det är dock lite svårt att ta sig till steg 3 men det händer...)
Jag har också plankat in på visningar i min ungdom :angel:
Kaozzz alltså.

Det är ett aber att sätta seating. Alla vill såklart sitta frontrow antingen för att de är intresserade av visningen alternativt att de vill känna sig viktiga typ.
Generellt kör man redakörer, internationell press, officiella personer osv front row. Andra rad pressfolk, stylister (ej frilans) osv. Tredje rad bloggare, frilansstylister och andra modepersonligheter typ. Sen står folk!
Det händer alltid att "viktiga" personer med bra platser inte dyker upp och då får man ha personer i åtanke att sätta på de platser som blir lediga. Inga platser får vara tomma när visningen börjar. Dessa personer får ju gärna ha en cool stil som livar upp (jag brukar alltid ha mina vänner på "standby" :angel: ;) )

Senast ändrad av en moderator:
Väntar på att datorn ska uppdatera klart.
Mata djur rasta hund, sen sova nån timme innan sista rastningen för dagen.
Sen lär jag soova
Att få iväg dottern hem till pappa efter fem veckor tar på krafterna.
Främst att hitta allt efter flytten
Men hem kom hon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har genom åren använt en tältlykta från Uco. Den har varit bra. Mysigt ljus och som dessutom håller fukten borta kalla nätter i...
Svar
8
· Visningar
370
Senast: Hermelin
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 293
Kropp & Själ Vilken konstig upplevelse jag precis hade. Jag var ute på gården, städade och tvättade inne i bilen. Ganska monotont, så tankarna gick...
Svar
3
· Visningar
592
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Vart tvungen att köpa ny kaffebryggare med kort varsel då den gamla gick sönder. Valet föll på en Wilfa då den hade ett par saker jag... 2
Svar
27
· Visningar
872
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka