Vad pysslar vi med, del LXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ännu en natt av dålig sömn pga smärta. När sedan brandlarmet pep om dåligt batteri klockan fem var det helkört att somna om igen.
Höll på att dö smärtdöden igår em/kväll, men hästen fick dra sitt däck tidigare på dagen så ser jag i backspegeln känns det på något sätt ändå värt det. Nu ska vi bara rulla fram vagnen och låta henne vänja sig vid skaklarna, dvs jag måste ragga upp en medhjälpare till eftersom jag själv inte kan gå och hålla i den (vill inte sätta fast vagnen direkt, så jag behöver en person per skackel + mig själv i tömmarna)

Jag blir bara sa forundrad pa vad som en gang var en hyfsad "light" nyhets tidning nu valjer att rapportera. :confused:
Det är inte bara Aftonbladet, utan det är all svensk nyhetspress. De är sååå kassa. Jag kommer ihåg när det var stora översvämningar på Irland och i UK för några år sedan. Ingenting i svensk press.

Svensk media rapporterade inte ens om protesterna på Wall Street för några år sen. Inte en enda nyhet om att halva Manhattan var avstängd pga protester.

Laddade precis upp några bilder från telefonen. Dom här två alltså :love:.
Czs0jua.jpg

Jag foljde en lank och hamnade pa Expressen tidigare i dag. Det var tamligen interessant och jag konstaterade att denna (jag tvekar att kalla den tidning) hade massor av sma "noticer" fran UK och USA om riktigt vansinniga grejor.
Som mannen som var domd som pedofil med ett oerhort kort straff i Texas for 10 ar sedan och nu blir tilldomd vardnaden om sitt barn.
Eller hyresvarden i Florida som hade monterat en kamera i ett brandlarm i en "turist lagenhet".
Eller mannen i UK som lessnade pa frun och flyttade till skogs ...

Inte ett enda ord nagonstans om "riktiga" nyheter. Inte ett ord om Puerto Rico, eller Californien's wildfires, vilket man tycker borde ha storre nyhetsvarde an de obskyra handelser de maste ha hittat i nagon liten lokal tidning, bade i UK och har i US.
Just nu har stora delar av stader brunnit i Californien, det ar 40 doda och flera hundra som saknas.
Jag blir bara sa forundrad pa vad som en gang var en hyfsad "light" nyhets tidning nu valjer att rapportera. :confused:
Tabloiderna är väl som de alltid varit..
Det har skrivits och skrivs mycket om bränderna, orkanerna och annat på nyheterna. Skulle säga att det skrivs lika mycket om bränderna i californien som de i Portugal i somras. Och lite väl mycket om den pågående doku-såpan i vita huset.

Det är inte bara Aftonbladet, utan det är all svensk nyhetspress. De är sååå kassa. Jag kommer ihåg när det var stora översvämningar på Irland och i UK för några år sedan. Ingenting i svensk press.

Svensk media rapporterade inte ens om protesterna på Wall Street för några år sen. Inte en enda nyhet om att halva Manhattan var avstängd pga protester.
Jag läste om allt det du nämner. I Sverige. Då anstränger jga mig inte heller, utan kollar oftast bara SVT nyheter lite snabbt..

Vaken ligger och försöker lista ut om solen lyser. Ids inte resa mej ur sängen kikar genom glipan i persiennen tror att solen lyser. Men får väl kliva upp helt enkelt :D

8 grader utomhus och fluff 1 och 2 är mycket besvikna över att behöva gå i koppel. Vi har hittills sett tre rådjur och två harar :up:

Jag läste om allt det du nämner. I Sverige. Då anstränger jga mig inte heller, utan kollar oftast bara SVT nyheter lite snabbt..
Säger samma.

Jag har inte läst taboider på många år.
Har däremot prenumeration på nätupplagan av SvD och DN. Plus lokal tidning. Läser två-fyra tiningar på nätet varje morgon och ser på TV-nyheter med jämna mellanrum. Tycker jag har skaplig koll på landet och världen?

Jag är genuint ointresserad av kändisar och sport. Det är två stora delar av tabloidernas rapportering. Och jag vill ha fakta, inte spekulation.
Jag växte upp med kvällstidning. Min far kom hem med en tidning varje dag. Kan självklart inte värdera de tidningarna utifrån min barndoms minnen. Men misstänker ändå att de var seriösare då - på 60-70-talet?

Säger samma.

Jag har inte läst taboider på många år.
Har däremot prenumeration på nätupplagan av SvD och DN. Plus lokal tidning. Läser två-fyra tiningar på nätet varje morgon och ser på TV-nyheter med jämna mellanrum. Tycker jag har skaplig koll på landet och världen?

Jag är genuint ointresserad av kändisar och sport. Det är två stora delar av tabloidernas rapportering. Och jag vill ha fakta, inte spekulation.
Jag växte upp med kvällstidning. Min far kom hem med en tidning varje dag. Kan självklart inte värdera de tidningarna utifrån min barndoms minnen. Men misstänker ändå att de var seriösare då - på 60-70-talet?

SvD vägrar att funka på mina datorer av någon anledning, läste DN när den fortfarande var öppen men tycker inte riktigt att den är värd att betala för.

Brukar läsa BBC istället men tycker det missas en del på första sidan ibland så det är om jag vet om något jag kan söka på.

Tycker att Expressen och Aftonbladet ofta har oviktiga nyheter hur länge som helst på första sidan och sådant jag vill läsa kanske de visar men så kort att jag ofta missar det :rofl: De får väl mer läsningar av artiklar om kändisar gissar jag på :(

Jag och katten känner att det är dags att åka hem nu. Katten hatar min systers katt med styrkan av ettsusen solar (jo jag vet swenglish) och måste därför vara instängd hela tiden vilket gör henne på urusel humör och hon fräser på alla utom mig. :meh: Ingen tror på mig att hon är världens gosigaste katt.

Jag har spärrat Nordea kortet och ska beställa ett nytt via lokalkontor. Tänker köpa min slowcooker på Clas ohlson innan jag åker idag. Det har jag förtjänat. Sedan måste jag fundera ut, hur jag ska få ut kontanter på söndag i detta kontantlösa samhälle. Undrar om FOREX funkar och inte har alltför höga avgifter.?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
662
Senast: Whoever
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 600
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: miumiu
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 026
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.