Godmorgon! Ska väcka dottern nu så hon hinner äta frukost innan vi kör till stallet. Idag ska hon nämligen delta på sin första P&J.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte bara Aftonbladet, utan det är all svensk nyhetspress. De är sååå kassa. Jag kommer ihåg när det var stora översvämningar på Irland och i UK för några år sedan. Ingenting i svensk press.Jag blir bara sa forundrad pa vad som en gang var en hyfsad "light" nyhets tidning nu valjer att rapportera.
Tabloiderna är väl som de alltid varit..Jag foljde en lank och hamnade pa Expressen tidigare i dag. Det var tamligen interessant och jag konstaterade att denna (jag tvekar att kalla den tidning) hade massor av sma "noticer" fran UK och USA om riktigt vansinniga grejor.
Som mannen som var domd som pedofil med ett oerhort kort straff i Texas for 10 ar sedan och nu blir tilldomd vardnaden om sitt barn.
Eller hyresvarden i Florida som hade monterat en kamera i ett brandlarm i en "turist lagenhet".
Eller mannen i UK som lessnade pa frun och flyttade till skogs ...
Inte ett enda ord nagonstans om "riktiga" nyheter. Inte ett ord om Puerto Rico, eller Californien's wildfires, vilket man tycker borde ha storre nyhetsvarde an de obskyra handelser de maste ha hittat i nagon liten lokal tidning, bade i UK och har i US.
Just nu har stora delar av stader brunnit i Californien, det ar 40 doda och flera hundra som saknas.
Jag blir bara sa forundrad pa vad som en gang var en hyfsad "light" nyhets tidning nu valjer att rapportera.
Jag läste om allt det du nämner. I Sverige. Då anstränger jga mig inte heller, utan kollar oftast bara SVT nyheter lite snabbt..Det är inte bara Aftonbladet, utan det är all svensk nyhetspress. De är sååå kassa. Jag kommer ihåg när det var stora översvämningar på Irland och i UK för några år sedan. Ingenting i svensk press.
Svensk media rapporterade inte ens om protesterna på Wall Street för några år sen. Inte en enda nyhet om att halva Manhattan var avstängd pga protester.
Säger precis tvårtom.Känns bättre att hyra av kollegan men vet inte...
Säger samma.Jag läste om allt det du nämner. I Sverige. Då anstränger jga mig inte heller, utan kollar oftast bara SVT nyheter lite snabbt..
SVT kollar jag varje dag. Expressen är däremot bara skit.Jag läste om allt det du nämner. I Sverige. Då anstränger jga mig inte heller, utan kollar oftast bara SVT nyheter lite snabbt..
Vart är solen?
Vart är solen?
Vart är solen?
Inte här i varje fall..
Säger samma.
Jag har inte läst taboider på många år.
Har däremot prenumeration på nätupplagan av SvD och DN. Plus lokal tidning. Läser två-fyra tiningar på nätet varje morgon och ser på TV-nyheter med jämna mellanrum. Tycker jag har skaplig koll på landet och världen?
Jag är genuint ointresserad av kändisar och sport. Det är två stora delar av tabloidernas rapportering. Och jag vill ha fakta, inte spekulation.
Jag växte upp med kvällstidning. Min far kom hem med en tidning varje dag. Kan självklart inte värdera de tidningarna utifrån min barndoms minnen. Men misstänker ändå att de var seriösare då - på 60-70-talet?