Vad orkar en dvärgpudel?

Ainon

Trådstartare
Hur mycket orkar en dvärgpudel?

Orkar de följa med på 3h långa turer med längdskidor?
Orkar de vara ute och springa 2 mil på drygt 2h?

(Självklart en fullvuxen hund som är tränad)

Funderar på en dvärgpudel, perfekta i alla avseenden förutom att vi inte är säker på att den skulle orka följa med i våran aktiva vardag :confused:
 
Sv: Vad orkar en dvärgpudel?

Hur mycket orkar en dvärgpudel?

Orkar de följa med på 3h långa turer med längdskidor?
Orkar de vara ute och springa 2 mil på drygt 2h?

(Självklart en fullvuxen hund som är tränad)

Funderar på en dvärgpudel, perfekta i alla avseenden förutom att vi inte är säker på att den skulle orka följa med i våran aktiva vardag :confused:

Jag har själv en dvärgpudel. Han orkar oerhört mycket och sätter sig och vilar nån minut sen är han på hugget igen. Jag tror dte beror på vad man vänjer dem vid. Går man mycket med dem hela tiden så orkar dem ju mycket. MIn hund är tvärrtom han mår dåligt om jag inte är ute mycket med honom och lååång arundor och mycket spring och aktivering.
 
Sv: Vad orkar en dvärgpudel?

Hur mycket orkar en dvärgpudel?

Orkar de följa med på 3h långa turer med längdskidor?
Orkar de vara ute och springa 2 mil på drygt 2h?

(Självklart en fullvuxen hund som är tränad)

Funderar på en dvärgpudel, perfekta i alla avseenden förutom att vi inte är säker på att den skulle orka följa med i våran aktiva vardag :confused:

SJÄLVKLART orkar dom det! :D min mamma har en dvärgpudel på 6 år nu,och hon har promenerat långt med han enda sen han var liten så han har ju kanon bra kondition. hon och en komis till henne går en mil varje kvälll med han,och på helgerna kan dom vara ute och gå i tre-fyra timmar,och han drar på lika glatt iallafall..! brukar cykla långt med han på sommaren,och i fall det är för varmt så får han åka cykelkorg! :D

veterinären har sagt att han aldrig sett en sån musklad pudel! det komiska är att han orkar mer än min boxerblandis i bland! :o :D
dom håller gämna steg förövrigt,så visst orkar dvärgpudlarna! har även hafft han med mig på turer med hästen i bland,utan problem!

en mycket rolig hundras faktist om jag får säga det själv! rekomenderar verkligen en sån!
 
Sv: Vad orkar en dvärgpudel?

glömde säga att en pudel går även utmärkt att ha lös,då det inte finns mycket jakt i dom,och dom är väldigt lättdresserade,tänkte om ni kanske skulle åka skidor och så..
 
Sv: Vad orkar en dvärgpudel?

Hur mycket orkar en dvärgpudel?

Orkar de följa med på 3h långa turer med längdskidor?
Orkar de vara ute och springa 2 mil på drygt 2h?

(Självklart en fullvuxen hund som är tränad)

Funderar på en dvärgpudel, perfekta i alla avseenden förutom att vi inte är säker på att den skulle orka följa med i våran aktiva vardag :confused:

Den orkar ju så mycket som den är tränad för att orka men varför inte!?

Och skulle det nu vara så att den inte orkar springa hela tiden, kan du typ inte ha den i en ryggsäck eller nått på ryggen ;) Det skulle jag haft :angel:
 
Sv: Vad orkar en dvärgpudel?

Tror jag säkert, om ni redan från början tränar hunden det som jag kan se som ett problem är väl om ni färdas snabbt så att hunden får gå för fullt hela tiden för att hinna med.
Annars har ju någon annan redan tipsat om ryggsäck - träna hunden på det redan som valp så är ju ev uttröttningstendenser grejade!
 
Sv: Vad orkar en dvärgpudel?

SJÄLVKLART orkar dom det! :D min mamma har en dvärgpudel på 6 år nu,och hon har promenerat långt med han enda sen han var liten så han har ju kanon bra kondition. hon och en komis till henne går en mil varje kvälll med han,och på helgerna kan dom vara ute och gå i tre-fyra timmar,och han drar på lika glatt iallafall..! brukar cykla långt med han på sommaren,och i fall det är för varmt så får han åka cykelkorg! :D

veterinären har sagt att han aldrig sett en sån musklad pudel! det komiska är att han orkar mer än min boxerblandis i bland! :o :D
dom håller gämna steg förövrigt,så visst orkar dvärgpudlarna! har även hafft han med mig på turer med hästen i bland,utan problem!

en mycket rolig hundras faktist om jag får säga det själv! rekomenderar verkligen en sån!

Känner igen dte där att med en pudel som har stora muskler hehe. Det har min lila dvärgpudel också. På utställningen när jag ställde ut han när han var lite över ett år så fick han kritik för att han hade för mycket muskler på sin alår. Hur fan kan dte var akritik. Jo dummaren anser att pudlarna ska var spinkiga och smala. Får dem inte röra sig eller.?? Är dte inte mer positivt att se en hund med muskler som visar att dem mår bra och får röra sig mycket.. Knäppt detta med utställningar ibland. :mad:
 
Sv: Vad orkar en dvärgpudel?

det enda jag tänker på är längdskidåkningen...ska hunden springa i "spåren" eller i snön bredvis och då beror det ju på vad det är för snö....kan kanske bli jobbigt för den ( för alla hundar)
 
Sv: Vad orkar en dvärgpudel?

Jag har till och med låtit mina pudlar dra när jag åkt skidor. Men annars är en ryggsäck helt suveränt när hunden inte orkar och/eller får för mycket snöklumpar i tassarna.
 
Sv: Vad orkar en dvärgpudel?

Tack för svaren!
Ryggsäk i nödfall låter ju smart, perfekt okså när vovven är valp :)

Vi har nu bestämt oss för dvärgpudel och ska åka och kika på några kennlar i veckan :D
 
Sv: Vad orkar en dvärgpudel?

åh,vad kul!!! GRATTIS!!! ni kommer att bli nöjda,det garanterar jag! :D

å dom är ju så sööööta när dom är valpar,och yttepyttesmå!!! :love:


bild kommer sen va??? :d
 
Sv: Vad orkar en dvärgpudel?

Tack för svaren!
Ryggsäk i nödfall låter ju smart, perfekt okså när vovven är valp :)

Vi har nu bestämt oss för dvärgpudel och ska åka och kika på några kennlar i veckan :D

Utmärkt val. Vilken kennel ska ni titta hos? Vilken färg ska ni ha på pudlen?
 
Sv: Vad orkar en dvärgpudel?

Tack.

Vi ska först till Snårets kennel och kolla på två små svarta hanar. Fast färg och kön har inte så stor betydelse för oss, helst inte vit bara då jag kan tänka mig att det är svårt att hålla de just vita :P
 
Sv: Vad orkar en dvärgpudel?

Jo det sa jag också att jag ville inte ha en vit. Ok den kenneln har jag int ehört talas om? Vart ligger den?
 
Sv: Vad orkar en dvärgpudel?

Den ligger i norrbotten, men har pratat med de en gång till och det blir ingen valp därifrån...

De beskrev dem som trippande hundar, som inte gillar att springa runt i snö och behöver massor med kläder utomhus... Isåfall passar de inte oss, fast detta är inte uppfattningen vi fick om dem då vi läst på internet hmmm...
 
Senast ändrad:
Sv: Vad orkar en dvärgpudel?

synd att ni bor så långt härifrån... kenneln som mamma köpte sin ifrån är kanonbra!
 
Sv: Vad orkar en dvärgpudel?

Känner igen dte där att med en pudel som har stora muskler hehe. Det har min lila dvärgpudel också. På utställningen när jag ställde ut han när han var lite över ett år så fick han kritik för att han hade för mycket muskler på sin alår. Hur fan kan dte var akritik. Jo dummaren anser att pudlarna ska var spinkiga och smala. Får dem inte röra sig eller.?? Är dte inte mer positivt att se en hund med muskler som visar att dem mår bra och får röra sig mycket.. Knäppt detta med utställningar ibland. :mad:
min hund skulle nog klassas som överfet och borde tas om hand om av myndigheter för att sättas på bantning om jag visade honom på utställning.. grejen är den att han inte är ett diugg fet, han är som en normal hund, inte så spinkig som utställningpudlar ofta är.. brrr.. har känt på dom och man känner ju fan varenda ben i kroppen på dem..
 
Sv: Vad orkar en dvärgpudel?

Va?? Sa hon att dem ska ha kläder inomhus och inte kan vara ute så länge??? Hum är det säker att det är pudlar hon föder upp för det låter verkligen inte som det hahah. Vart bor du någonstans? I vilken stad?
 

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 916
Senast: Sesca
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 525
Senast: hundtant
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 881
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp