Vad önskar man sig i examenspresent?

hagel

Trådstartare
Jag tar examen den 13:e februari och mina föräldrar vill gärna ge mig något fint i examenspresent. Tanken var att jag skulle få en mycket speciell ring, men de planerna gick tyvärr i stöpet. Så nu står jag med lyxproblemet att jag inte vet vad jag ska önska mig.

Det ska vara något som "består" i längre tid. Min bror fick ett klocka när han blev färdig, men det är inget jag direkt använder. Det får gärna vara något som anknyter till mitt kommande yrke (veterinär), men det är inget krav. Det ska helst vara något som används ofta eller som man ser på ofta, så presenten inte glöms bort.

Vad kan man hitta på? Har funderat en finare hand-/jobbväska eller en tavla med veterinärt tryck, men behöver fler idéer!

Sv: Vad önskar man sig i examenspresent?

Jag fick en större tatuering, som jag dock inte gjort än. Det var det jag ville ha och den kommer anknyta till min utbildning. :D
Men det passar ju inte alla. :p

Bra idé, men det tror jag inte föräldrarna tycker :p!

Kethets: Ett halsband kunde kanske funka, jag vet bara inte vad det skulle vara för ett :).

Haha, mina föräldrar har funnit sig i sånt. Trodde inte dom skulle gå med på min presentidé dock, men det gjorde de! :D

Jag är också en smyckes-person, det mesta jag har som är lite finare är ärvda grejor. Det är roligt att ha något som är mitt, min belöning/minne för min prestation. Så i examespresent blev det en ring, graverad med "Don't Panic", perfekt till mig och mitt nya liv utanför det trygga universitetet.

För övrigt, Grattis för tusan! Bra kämpat!

Haha välkommen i klubben! Här är det dock mest pojkvännen där vill ha några önskningar och jag är blank… Av mamma har jag redan fått pengar till hästen som jag förhoppningsvis kommer ha några år till! :)

Så ja, jag vill också gärna ha förslag!!!

Cykel har jag, och ganska mycket med smycken redan. Ring kommer jag inte kunna använda direkt när jag jobbar.

Jag fick en systemkamera i examenspresent (också veterinär) då detta var något jag veta ha länge men varit för fattig/snål att köpa.

Annars finns det ju många fina halsband där man kan gravera in text, kanske studietidens datum? om det är något du vill minnas. Halsband får du ju använda även i jobbet sen, ring är ju no no...eller ett stetoskop med gravyr? I och för sig lär du säkert ha ett stetoskop redan ;)

Jag fick en fin portföljaktig väska och ett olivträd :D
Av maken fick jag en klocka.

Systemkamera har jag tänkt på, men jag är så sjukt dålig på att ta mig i kragen och ta bilder att det nästan vore slöseri med kamera :D.

Halsband med gravyr var en bra idé! Kanske med slutdatumet för studierna (tidsrummet för hela utbildningen vill jag helst glömma :p).

Så i examespresent blev det en ring, graverad med "Don't Panic", perfekt till mig och mitt nya liv utanför det trygga universitetet.

För övrigt, Grattis för tusan! Bra kämpat!

Schyst ingravering! Och tusen tack för gratulationerna!

Ja, du blir ju för tusan färdig på onsdag! Lycka till på tentan!

För pojkvännen kan jag rekommendera att gå in på etsy.com och söka på "gift for veterinarian" eller liknande :). Finns massor av mindre prylar och saker som är jättefina att ge! Jag vet redan vad flera av mina kompisar ska få när de blir färdiga :p. Synd bara att de inte har några "större" saker som man kan önska sig från föräldrarna.

om du itne redan har ett finare stetoskop med ditt namn ingraverat o med digital ur på så skullle jag ah önskat mig ett! :)

Jag fick jättefina smycken! Halsband med matchande örhängen, ett armband, en ring och en fin skål. Fick även två fina prydnadsgrejer (kommer inte på nåt bättre ord :p)

Jag kommer antagligen inte jobba kliniskt (men det beror förstås på var jag får jobb) så det verkar onödigt med ett nytt fint stetoskop om jag aldrig får lov att använda det :). Annars så är det ju en jättebra grej att önska sig :).

Vad tycker ni om ett par sådana här örhängen?

goldvet-caduceus-post-earr_4.jpg

Jag fick bla. en norrbottensring :) (och helt awesome löparskor vilket är bland det bästa man kan ge mig :p ). Så kanske en landskapsring eller liknande?

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 147
Senast: As_Vegas
·
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
53 970
Småbarn Jag har begåvats med ett syskonbarn. Barnet är adopterat och tre år fyllda. Nu ska hen döpas och jag och min bror är utsedda till...
Svar
14
· Visningar
2 318
Senast: Lupino
·
IT & mobiler Jag kommer att använda den ganska mycket när jag är på resande fot, så att den inte väger för mycket är ett av huvudkraven, tror att...
Svar
7
· Visningar
2 858
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama