Vad önskar ni att ni vetat?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad önskar ni att ni vetat?

Bebben skrev:
Förlossningar och graviditeten är livets största mirakel, och jag borde krama den slemmiga bebisen med en stor tacksamhet och njuta av det hela!
Annars är jag nog dum i huvudet.

Alltså jag har varit med om både graviditet, en förlossning och dessutom fått en slemmig blå unge slängd på bröstet och jag lovar skulle det bli en till ( tvekar dock att jag får med mig sambon på en till förlossning ) så ska dom banne mig torka av barnet om det inte är akut, det var ganska akut med Pontus så jag fick vackert stå ut med en slemmig blå unge på bröstet men jag överlevde :)
 
Sv: Vad önskar ni att ni vetat?

det här verkar så besvärligt, kan man inte tänka sig nåt mellanting, att man får upp ungen på magen tillsammans med en handduk så att man själv kan torka av den? Jag känner starkt att vårt barn tillhör oss och att vi ska vara de första som checkar henne, inte nån annan.
 
Sv: Vad önskar ni att ni vetat?

Sonen min var blodig som katten och luktade inte gott, jag klarade av det men jag tyckte inte att det var mysigt alls, man ser till och med min grimas på bilderna som är tagna direkt han kom upp på magen.

Det är inte så att jag mådde illa av det, jag dör inte av det men jag fick ligga med honom på magen rätt länge och sedan tog det fruktansvärt lång tid innan jag var sydd, hade ammat och fått gå och duscha, det tog mig runt 4 timmar att komma in i duschen men det har sina förklaringar då dom första timmarna var rätt kaotiska pga hans tillstånd.

Skulle jag i framtiden få fler barn så vill jag iallafall ha en handuk runt barnet så att jag åtmistonde kan torka av det värsta själv men helst så får barnmorskan torka av det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 506
Senast: Oh_really
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
363
Senast: malumbub
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 183
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 201
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp