Vad önskar ni att ni vetat?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad önskar ni att ni vetat?

Ju fler barn man har desto längre resa kan de ha råd att ge en i 30-årig bröllopspresent..

Det är därför jag skaffar barn ju.. *visselvissel*
 
Sv: Vad önskar ni att ni vetat?

Önskar att någon hade talat om för mig att man nästa alltid spyr som en gris...:crazy:
Att dom sen gav mig en macka med ägg på efter åt gjorde ju inte saken bättre...blä!!
 
Sv: Vad önskar ni att ni vetat?

Cyllene skrev:
Och jag som hamnade på fel forum inser att jag ALDRIG I HELVETET ska skaffa barn! :eek:

Ni skrämmer ju för fan ihjäl mig!

Näe, fler fölungar till mig! :D

Vi berättar ju bara sånt vi hade velat veta för att göra din kommande förlossning så bra som möjligt :devil:
 
Sv: Vad önskar ni att ni vetat?

Thelma skrev:
NU vet jag att jag inte vill ha fjolliga barnmorskor som vill smeka mig över håret mitt under värsta värken (vik hädan satan.. typ) Jag fixar inte den übersnälla och pedagogiska, smeksamma typen av barnmorska.

Jag fixade inte ens en supergullig sambo som skulle vara snäll och massera axlarna på mig för att det var synd om mig som hade ont, han fick ett kort och snäsigt svar:

- Det är väl för helvete inte i axlarna jag har ont din dumma djävel....


Barnmorskan försökte peppa mig under krystvärkarna när han åkte jojjo pga navelsträng 2 varv runt hals och 1 varv runt handleden och sa att det inte var så länge kvar och jag var efter 1 h och 20 min krystningar inte så glad på henne och skrek åt henne:

- Säg hur länge det är kvar! En minut? 10? 30? Hur jävla länge ska jag hålla på? Det händer ju för fan ingenting.

Barnmorskan skulle sdan vara gullig och sa åt mig att titta ner när pojkens huvud syntes och jag röt:

- Ta tag i håret och dra ut honom för nu är jag less! Har han inte tillräckligt med hår så dra i öronen :angel:


Så jag har inga problem med att säga ifrån jag har snarare problem att hålla käft :eek:

Sonen föddes knallblå men vid liv efter 1h och 45 min krystning, det var lite småjobbigt när dom slängde han på min mage och röck min syrgas och skrek att dom skulle larma barnläkare och att det var akut mm men som tur var så hämtade han sig snabbt.
 
Sv: Vad önskar ni att ni vetat?

Och jag blir så avundsjuk på att du blev arg, jag blev bara mesig och önskar att jag hade rutit i istället.
 
Sv: Vad önskar ni att ni vetat?

Ja fast direkt efteråt var det inte så roligt, men nu skrattar jag själv åt mina elaka kommentarer :D

En av dom bästa är nästan när sambon stod och gned handen när barnmorskan förlöste moderkakan och han sa att han hade ont, jag blev skit förbannad och frågade:

-Vad fan tror du jag har då?

Jag var en riktig ragata när jag hade ont och inte kunde kontrollera det själv.

Jag stod i kioskkön med 3 minutersvärkar och tjejen i kassan sa glatt vad sakerna kostade och jag fick en värk och var hövlig och bad henne vänta, tjejen frågar mig då om jag har ont och jag spännde ögonen i henne och frågade:

- Vill du dö eller? :o
 
Sv: Vad önskar ni att ni vetat?

ainasoja skrev:
- Det är väl för helvete inte i axlarna jag har ont din dumma djävel....

:rofl: Jag ser framför mig hur han genast byter massageställe, för att massera där det gör ont...
 
Sv: Vad önskar ni att ni vetat?

ainasoja skrev:
Jag fixade inte ens en supergullig sambo som skulle vara snäll och massera axlarna på mig för att det var synd om mig som hade ont, han fick ett kort och snäsigt svar:

- Det är väl för helvete inte i axlarna jag har ont din dumma djävel....

:rofl:

Min sambo höll sig i hörnet längst bort.. av ren överlevnadsinstinkt. -"- Å nej. ALDRIG!" sa han när BM ville att han skulle klappa mig på huvudet.. "-DIT går jag INTE":love:

Han känner mig bättre än jag själv! Blev lite putt när han sa det, men sen när han försökte så fräste jag så han sköljdes därifrån..

Sen höll han sig i hörnet.. till allas förvånade blickar.

Varför finns det inga skogshuggare som extraknäcker som BM? Det är väl bara att ta tången och dra? :D

klappa på huvudet... *hmpf*
 
Sv: Vad önskar ni att ni vetat?

:rofl: Haha! Nu dröjer det ett par år innan jag ska få barn (hopaps jag) men precis så kommer jag också bete mig! :rofl: :rofl:
 
Sv: Vad önskar ni att ni vetat?

Jag skulle ha velat veta:

*Att lustgasen inte alls var så himla rolig, mest jobbig och det var ett himla pyssel att hålla koll på när värkarna började och slutade medan man andades den
*Att det tar tid att lägga ryggbedövning
*Att ryggbedövningen hjälper helt underbart bra
*Att barnmorskorna inte kom direkt efter man ringt på knappen, utan att det tog ungefär en kvart varje gång
*Att krystvärkarna känns som att man vill bajsa
*Att sugklockan inte alls är farlig utan att den bara hjälper till
*Att kejsarsnitt kändes så positivt
*Att det är lika bra att försöka amma så fort som möjligt efter att man vaknat från narkosen (vi väntade förmodligen för länge)
*Min man hade behövt veta att det är fullt normalt att man som man blir "bortglömd" när det blir katastrofsnitt
*Han hade också behövt veta att det är normalt att de rensar barnets luftvägar (han trodde det var helt kört, stackarn) efter snittet
*Han hade okcså behövt veta att det hade varit helt ok att ta upp vår dotter när han efteråt lämnades ensam med henne
 
Sv: Vad önskar ni att ni vetat?

Jo, en sak vi hade kunnat veta innan är att alla barn inte skriker när de fötts, vi trodde det var något fel med vår son som inte gjorde det men alla gör inte det tydligen utan att det måste vara någon fara.
 
Sv: Vad önskar ni att ni vetat?

Våran son skrek inte heller och jag trodde också att det var något fel så jag hade också velat veta det!
 
Sv: Vad önskar ni att ni vetat?

*Knapplån*

Skönt med sådana här trådar! Många små frågor som känns helt obetydliga nu får jag svar på, och det kommer garanterat att vara skönt lite längre fram när man närmar sig förlossningen.

Jag får skriva en lista att ha med till BB med saker som kan vara bra att veta! ;)

En sak som jag undrar över nu, rent spontant, är hur det egentligen går till när man får sin bebis till sig? Kollar dom bebis först? Torkar av? Nåt annat?
Jag får nya funderingar varje dag nu :D
 
Sv: Vad önskar ni att ni vetat?

På Stina torkade de bort det mesta slemmet/gegget och sen fick jag upp henne till mig. Så det gick fort att få upp henne, men det beror nog på hur de ligger till på apgar (visste heter skalan så?) hur fort man får upp dem. Stina låg på en nia när hon föddes och på tio efter bara någon minut, så hon var väldigt "bra" så.

Sen lämnade jag över till pappan medan de drog ut resten av äcklet (jag är som synes inte ett dugg imponerad/intresserad/fascinerad av "livets träd" dravlet, jag tycker moderkakan är ÄCKLIG och var bara artigt intresserad för att bm hade stått ut med mig under förlossningen... :angel: ) och sydde ihop några små bristningar, sen fick jag tillbaka min bebis ett tag innan jag gick och duschade.

Jenny
 
Sv: Vad önskar ni att ni vetat?

Beror ju på, jag vägrar att dricka öl i någon form så för mig har det motsatt effekt... ;)

Jenny
 
Sv: Vad önskar ni att ni vetat?

Jag är likadan som dig när det gäller sådant. Att jag sen har en fobi mot slem, gegg, slemblandat blod och allt sådant gör ju inte saken lättare kanske :D

Tack för svaret, då kan jag komma på nya funderingar nu.. :angel:
 
Sv: Vad önskar ni att ni vetat?

Bebben skrev:
En sak som jag undrar över nu, rent spontant, är hur det egentligen går till när man får sin bebis till sig? Kollar dom bebis först? Torkar av? Nåt annat?
Jag får nya funderingar varje dag nu :D

Tja, min bebis blev levererad med kläder och allt... :rofl:

(det var faktiskt nån dag senare jag tillslut såg att det verkligen var en flicka, när en barnmorska bytte blöjor och jag kunde se det från sängkanten...)
 
Sv: Vad önskar ni att ni vetat?

Jag önskar att någon pratat om hur svårt det kan vara att få ammningen att fungera. Med första barnet blev det en total överraskning att andra dagen var mina tidigare små bröst ENORMA! BH:n var på tok för liten... sen sprutade det mjölk åt alla håll. Ordet mjölkstockning hade passerat förbi men att det skulle drabba mig kom som en chock:eek: Några dagar efter hemkomsten från BB går jag ut i vårblåsten med tunn jacka och fryser...blir jättedålig med hög feber. Sen har jag mjölkstockning lite då och då tills jag slutar amma när barnet är 6 månader.

Barn nummer två: Då tror jag att jag är expert på ammning och allt som kan gå fel:idea: Några dagar efter hemkomsten från BB får jag inte bara mjölkstockning (trots att jag bäddat in "dem" i allt varmt och gosigt som finns) utan det blir en bröstböld som visar sig vara jättesvår att få bort. Får pumpa massor (med en manuell pump...kuuuul...)!! Sen har jag mjölkstockning då och då men eftersom barnet vägrar dricka välling ammar jag tills hon är ett år.

Skulle det bli ett tredje barn skulle jag allvarligt överväga att inte amma!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 506
Senast: Oh_really
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
363
Senast: malumbub
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 183
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 201
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp