VAd menas med

Esswe

Trådstartare
A0 A0/A

A0/A
dom här bedömingarna?
Är inte så bra på att fatta proppar enu! ny bliven tävlingsryttare:banana: :bump:

Sv: VAd menas med

Tror detta stämmer, om inte får gärna någon rätta mig.

Bed. A - endast grundomgång, och ryttare med lika fel är likaplacerade.
A:0 - endast grundomgång, placeras efter antal fel och tid.
A:1a - ryttarna med samma antal minsta fel går vidare till omhoppning när alla ridit grundomgången. Placeras i omhoppningen efter antal fel och tid.
A:1b - ryttare med samma minsta antal fel går vidare till omhoppning efter att alla ridit grundomgången. Ryttare med samma minsta antal fel går vidare till en andra omhoppning där de skiljs åt genom antal fel och tid.
A:1c och A:1d = hoppning i två faser - grunden (fas 1) går i bed. A eller A:0 och felfria ekipage rider omhoppningen (fas 2) direkt utan ny startsignal (på lokal och lägre får man lägga in en paus med nya startsignal). Mållinjen för grunden är också startlinjen för omhoppningen. Omhoppningen går i bed. A, A:0 eller C
A:2 - Ryttare med minst antal fel går vidare till en omhoppning. Ryttare med minst antal fel i omhoppningen går vidare till ännu en omhoppning, ny omhoppning till endast en ryttare har minst antal fel.
C - Varje nedslag eller nedtramp ger 4 sek tillägg och den med kortaste sluttiden vinner.

Ja det finns det. vet att det är olika bedömningar. men jag menar vilken är grundomgången och vilken är omhoppning?`

fattar ju att det är bedöminig men inte när det ser ut så.

hopparparino skrev:
A0 A0/A

dom här bedömingarna?
Är inte så bra på att fatta proppar enu! ny bliven tävlingsryttare:banana: :bump:

A0 A0/A fas 1 (grundomgång)är bed. A0, fas 2 (omhoppning) är också bedömning A0, unghästarna bed A

A0/A endast en fas och där bedömningen A0 unghästarna bed A

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
688
Senast: Snurrfia
·
Heeelt ny på att tyda dom här unghästbedömning som finns. Kollar på en häst som är 5, fick klass 1 i gångarter och hoppning på...
Svar
12
· Visningar
1 247
Senast: Robina
·
Hemmet Jag vill köpa en bubbelmaskin till vår son i julklapp, men jag hittar ingen vettig modell! Fick tipset om Power, men den verkar ha...
Svar
1
· Visningar
213
Senast: kamomillo
·
Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 231

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka