S
svenskryttare
Sv: Vad måste ni förbättra i vinter?
Jag behöver öva mer på skänkelvikningar och ökad skritt.
Jag behöver öva mer på skänkelvikningar och ökad skritt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag måste själv organisera upp allt nu i vinter, som det är nu kan han allt som han skall kunna på sin nivå (LB) och han gör det bra, väldigt bra!
Fast bara när man gör det var för sig...
Nu måste jag börja sätta ihop allt Jag har ju mest ägnat mig åt hoppningen sedan han kom i augusti och då är allt så enkelt , rida i hoppsadel och rida lätt och tja inte sååå noggrant. Jag har dock alltid varit väldigt noga med övergångarna både uppåt och neråt att han är ifrån innertygeln och uppe på yttertygeln.
Han är en mästare på skänkelvikningar och har överlag väldigt lätt för sidförande och han är jämn och bra i båda varven i trav men vänster galopp är svagare än höger och han vill gärna trilla lite inåt i galoppen så vi får jobba med den så att den kommer ikapp.
Nu håller jag på och rakriktar och tänker manken in -hela tiden och att han verkligen är rak i halsen och linjen till manken när jag ställer honom så att han inte puttar ut halsen lite utåt. Det går väldigt bra och han har blivit betydligt mer lösgjord och rakare nu bara på några dagar med det arbetet. Jag låter honom gå ett par steg åt sidan precis i början innan jag fångar upp med ytterskänkeln bara så att det skall bli lite mjukare och inte fullt så jobbigt för honom.