Vad måste man veta när man skaffar foderhäst?

PonnyMajsan

Trådstartare
Hej vet inte om tråden ligger rätt annars för någon gärna flytta på den. Jag har hittat en foderhäst. Så jag undrar vad man måste veta när man skaffar foderhäst/egen häst?

Sv: Vad måste man veta när man skaffar foderhäst?

Allt,
Man måste gå koll på allt ifrån foderstater, vaccinationer, hovvård, sjukdoms symptom, hur hästen bör täckas, hur utrustning ska sitta, vad för oväntade kostnader som kan dyka upp med mera.

Man lär sig en hel del med tiden men grunderna här ovan ska man åtminstone kunna teoretiskt och till större delen praktiskt.

Allt,
Man måste gå koll på allt ifrån foderstater, vaccinationer, hovvård, sjukdoms symptom, hur hästen bör täckas, hur utrustning ska sitta, vad för oväntade kostnader som kan dyka upp med mera.

Man lär sig en hel del med tiden men grunderna här ovan ska man åtminstone kunna teoretiskt och till större delen praktiskt.

Tillägger försäkring!

Väldigt viktigt att hästen har en bra försäkring!

Lägger till att man måste kunna se skillnaden mellan en frisk och en sjuk häst. Förstå när en hst är halt och när man bör ringa efter veterinär.

Tycker det beror på hur mycket hjälp och kunskap man kommer ha runt sig.

Liknande trådar

Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
349
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 725
Senast: Häst_
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 903
Kropp & Själ Vet inte om detta tagits upp i hudvårdstråden, den är så bred så tänkte detta kunde få en egen tråd för det är säkert många som har...
2
Svar
20
· Visningar
1 668
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?