Vad leker ni för lekar?

Cezzan

Trådstartare
Har ni några speciella lekar som er hund uppskattar?
Och nu menar jag inte kasta boll o dyl.

Nillas favoritlekar är
Spindeln. Man formar handen som en som en spindel (tänk er Imse VImse Spindel) och kryper med handen övver golvet och säger "Nu kommer spindeln och tar dig!" Hon tycker det är jättekul och man hinner bara till "Nu kommer" innan hon tar ett tigerskutt och attackerar spindeln (dvs tar handen löst i munnen)
Alterneras med att man tar handen under bäddmadrassen och krafsar och frågar var spindeln är.

Sen brukar jag kasta mig i sängen, dra täcket över huvudet och ropa "Vart är mamma", varpå hon hoppar på mig och letar sig under täcket och attackerar mig med pussar. När sambon gör likadant bryr hon sig inte nämnvärt, till hans stora förtret. ;)

Hennes absoluta favoriter är dock de vi gör för att busa med sambon.
Vi kör tjejmaffian och jag kittlar sambonm, och Nilla slickar honom i ansiktet.
Och när sambon ligger och sover lyckligt ovetande säger jag "Gå och väck pappa!!" då far hon iväg som skjuten ur en kanon och hoppar på sambon och slickar honom överallt där hon kommer åt tills han kapitulerar och går upp :D
(Väldigt praktiskt eftersom han är väldigt svårväckt)

Sv: Vad leker ni för lekar?

Hehe jo, jag ha sådär att jag "smyger mig på" hunden med små små steg och man ser hur det bara spritter i kroppen på honom. Sen "attackerar" jag och "studsar" honom på madrassen så han flyger minst tio centimeter upp och ner :rofl:, han tycker det rä vansinnigt kul och får "busryck". Sen ska jag göra "handen", dvs att jag "förbereder attack" och sedan nyper jag till runt bogen, så biter han tllbaka i handen på mig (snällt) och svansen går i 120:rofl:
Det jobbiga är dock att han har ett speciellt "lekskall" som låter förbannat gällt och högt när han sätter igång. Så man orkar ju inte så länge.

Såg på americas funniest homevideos igår där en husse leker med sin hund (tror han) vilket inte alls va rkul. Husse sitter på knä gränsle över hunden och tar "stryptag" på den varv hunden börjar morra och blotta tänderna med svansen mellan benen...för att den lät så "roligt" då?!:confused: Jävla idioter, jag blev bara förbannad och ledsen när jag såg det.

Vilka jävla nötter det finns!

Vår voffa skäller yyyytterst sällan, tack och lov.
Hon har också ett gällt lek/uppmärksamhetsskall, som hon använder när hon tycker att vi ska leka. Vi bara ignorerar henne tills hon ger upp och muttrande går och lägger sig.

Tänk vad tramsig man kan bli med sin hund:)
Jag brukar leka "biet" med min ibland, vilket han tycker är jättekul.
Låtsas med fingret att det är ett bi som surrar runt honom och sen helt plötsligt "landar" o surrar intensivt i pälsen...Han tycker det är superkul o viftar på svansen som en galning..eller så "skrattar" han åt sin knäppa matte...
Brukar inte visa vår knäppa lek för nån...men visst blir man barnslig av att ha hund:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka