Nästan så att jag känner att jag skulle behöva köpa en till.Jäklar vad billigt! Dock redan införskaffad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nästan så att jag känner att jag skulle behöva köpa en till.Jäklar vad billigt! Dock redan införskaffad.
Den är i pocketformat.Är det en fysisk bok då? eller E-bok?
Jag skulle vilja köpa fler fysiska böcker, men på CSN som i juni tar slut och jag blir "befodrad" till arbetslös så känns det just nu lite dumt att lägga pengar på böcker jag redan har läst
Brott och straff läste vi på gymnasiet, jag är en bokmal men jag FIXADE inte den tråkiga boken. Gav upp nånstans halvvägs, läste goodreads sammanfattning och fejkade mig igenom muntlig bokrecensionAnd so I did. Färdig med A Court of Mist and Fury, och med det jävla slutet bedömer jag det mer än nödvändigt att fortsätta med A Court of Wings and Ruin.
Jag grämer mig fortfarande över det torftiga språkbruket. Sarah J. Maas besitter verkligen inte ordets gåva när det kommer till beskrivelser och dialoger... Men! Jag gillar händelseförloppen. Lätt att bli fast, det bristande språkbruket till trots. Man kastas fram och tillbaka, med den ena oväntade saken efter den andra som gör att man måste läsa vidare. Kul att det händer lite mer i denna än föregående som var en snoozefest emellanåt.
Jag har kommit kanske cirka 40 sidor in i Fjodor, på tal om snoozefest. En del klassiker är det väl bara att riva av, så att man får det gjort.
Jag gav mig på Greven av Monte Cristo här om året. Hjälp! Bara en vit kränkt man och hans tråkiga hämndplaner finns det någon klassiker som inte är så trist?Brott och straff läste vi på gymnasiet, jag är en bokmal men jag FIXADE inte den tråkiga boken. Gav upp nånstans halvvägs, läste goodreads sammanfattning och fejkade mig igenom muntlig bokrecension
Har fortfarande Brott och Straff kvar, samt Jävla Karlar liggandes på sängbordet. Börjar ändock med A Court of Frost and Starlight. Känner att jag vill komma ikapp innan sista boken i serien släpps!
Jag är mycket glad över att du spoilar den boken, hade det lite på känn efter A Court of Wings and Ruin att nu var SJM färdig med hela den serien och bara krystar fram något för sakens skull. Bättre att sluta på topp, liksom..Klar med A Court of Frost and Starlight. Och är superbesviken.
Liksom, vad fan händer med Feyre? Hon använde i princip inga av sina krafter i kriget mot Hybern, inte alls i denna, och nu har hon bestämt sig för att bli preggo 21 år gammal när hon och Rhys redan sagt att de skulle vänta? Jag tänkte liksom att hon verkligen skulle få tid till att undersöka och lära känna sina nya krafter, bli den där starka High Lady som SJM ändå skrivit fram henne för, men icke? Varför är det så JÄVLA svårt för författare att låta starka kvinnor vara just starka kvinnor ett tag, innan de hamnar i preggo-träsket? Trams.
Och Nesta får väl fan ge sig. Så överdrivet framskriven karaktär nu att man storknar.
Jag är mycket glad över att du spoilar den boken, hade det lite på känn efter A Court of Wings and Ruin att nu var SJM färdig med hela den serien och bara krystar fram något för sakens skull. Bättre att sluta på topp, liksom..
Det ryktas att SJM skriver en till novella nu, Elaines story. Om vem som verkligen är hennes mate.
Håller med i allt. Så besviken över allt som den serien blev.Men herregud. Cauldron boil me alltså. Hela Elains karaktär är ju bara en enda snooze-fest.
Håller med i allt. Så besviken över allt som den serien blev.
Och ärligt talat, alla dessa pregnancy-tropes överhuvudtaget. Hjältinnor som har varit hur tuffa som helst blir små våp som på sin höjd klarar av att höja rösten lite och absolut inget annat. VAD är grejen? Vilken kvinna blir så när de blir gravida???? Inte specifikt bara för den här serien, utan såååå många! Jag är smått allergisk mot graviditeter i romantsy. Why o why?! Det ger storyn noll! Verkligen NOLL!
Jag tycker tyvärr de flesta gamla klassiker är lite trista, men å andra sidan lutar min personliga smak väldigt mycket åt lättsam chicklit, jag älskar böcker som är lite ”ligga i en solstol med en drink”-stukJag gav mig på Greven av Monte Cristo här om året. Hjälp! Bara en vit kränkt man och hans tråkiga hämndplaner finns det någon klassiker som inte är så trist?
Haha, jag älskar vita kränkta män-litteratur, så borde ge mig på den.Jag gav mig på Greven av Monte Cristo här om året. Hjälp! Bara en vit kränkt man och hans tråkiga hämndplaner finns det någon klassiker som inte är så trist?
Förbered dig på en klagosång!Haha, jag älskar vita kränkta män-litteratur, så borde ge mig på den.
Tack för att du sätter ord på det jag exakt kände! Hade verkligen sett fram emot att få se Feyre blomma ut..Klar med A Court of Frost and Starlight. Och är superbesviken.
Liksom, vad fan händer med Feyre? Hon använde i princip inga av sina krafter i kriget mot Hybern, inte alls i denna, och nu har hon bestämt sig för att bli preggo 21 år gammal när hon och Rhys redan sagt att de skulle vänta? Jag tänkte liksom att hon verkligen skulle få tid till att undersöka och lära känna sina nya krafter, bli den där starka High Lady som SJM ändå skrivit fram henne för, men icke? Varför är det så JÄVLA svårt för författare att låta starka kvinnor vara just starka kvinnor ett tag, innan de hamnar i preggo-träsket? Trams.
Och Nesta får väl fan ge sig. Så överdrivet framskriven karaktär nu att man storknar.