Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska börja på Städerskan och har höga förväntningar.
Det ska jag göra.Jag tyckte mkt om den. Skriv gärna ett uttalande om vad du tyckte sen
Kopierat det jag skrev på en boksida.Jag tyckte mkt om den. Skriv gärna ett uttalande om vad du tyckte sen
Kopierat det jag skrev på en boksida.
På slutet har jag haft turen att läsa två böcker som varit något alldeles extra, Stacken och Lektioner i kemi. Jag fångades så till den grad att jag recenserade dem innan de var i närheten av utlästa.
Nu gör jag det igen! Efter 70 sidor så vill jag hylla Städerskan! Skriven av Nita Prose.
Ytterligare en bok skriven på ett fantastiskt sätt med ett underbart språk och med en väl avvägd kombination av allvar och humor.
Personer med olika klasstillhörigheter. Liv så olika. Men till syvende och sist är de människor med samma behov av att vara sedda och älskade.
Jag återkommer om jag ändrar uppfattning längre fram.
Den är jättebra, tycker jag också!Helt enig
Lektioner i kemi vore kanske nåt för mig. Tack för tips
Jag har just avverkat en och lyssnar nu pa en annan gammal favorit. Forst "All Cratures Great and Small" fran borjan pa -70 talet. Den ar sa fantastiskt valskriven med ett rikt sprak och malande beskrivningar och rolig. Jag fnissade sa jag vackte bade hundar och Maken harom kvallen. Det gor det ju inte samre att lasaren klarar av Yorkshire dialekterna med bravur (atminstone i mina oron)
Och nu "The Dark is Rising" en fantasy serie av Susan Cooper, skriven pa 70-80 talet. Huvudpersonen ar 11 ar och ska tillsammans med bade vanner i samma alder och vuxna "radda varlden" fran de morka makterna. Aven har alskar jag spraket, rikt, fantastiska beskrivningar, och "fylligt".
Som ny i den har traden har jag redan tagit ner flera titlar jag behover titta narmare pa.
Jag älskar både James Herriot All Creatures Great and Small, och Dark Is Rising! Har för mig att Susan Cooper studerade i Oxford och deltog i föreläsningar av JRR Tolkien och CS Lewis. Wow liksom.
Bara tanken att "The Dark is Rising" ar skrivet for barn i 10-12 ars alder ar for mig fantastisk med det sprak hon anvander. Det ar forsta gangen jag lyssnar till bockerna, men jag har last dem manga ganger under aren.
Min aldsta avkomma laste vuxen literatur vid 10 ars alder ... Gissa hur svart det var att hitta bocker som inte hade allt for mycket vald, sex, eller sprak. "The Dark is Rising" kom som en lisa ... vuxensprak och en underbar berattelse som barnet verkligen slukade. Numera laser den vuxne sonen nastan bara fantasy.