Lägger till att den är också smått bisarr och roligRemarkably bright creatures av Shelby van Pelt. Så himla fin bok, gillade den massor. Handlar om en äldre kvinna, Tova, som förlorat sin son ca 30 år tidigare. Rekommenderas!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lägger till att den är också smått bisarr och roligRemarkably bright creatures av Shelby van Pelt. Så himla fin bok, gillade den massor. Handlar om en äldre kvinna, Tova, som förlorat sin son ca 30 år tidigare. Rekommenderas!
Är handlingen i den boken lite ”tung”?Just nu läser jag Himmel över Alaska av Kristin Hannah.
Jag är inte något jätte fan av så tjocka böcker men jag ska nog lyckas ta mig igenom den.
Nu var det inte mig du frågade, men jag skulle absolut säga att Kristin Hannahs böcker tenderar att vara åt det "tyngre" hållet handlingsmässigt. Personligen älskade jag Himmel över Alaska, men jag vet flera som tycker att den var ganska hemsk och jobbig att ta sig igenom. Dock är den inte lika illa som hennes De fyra vindarna, den blev till och med jag arg på för att den var så förbannat deppig hela tiden. Skrev av mig lite gällande detta i en annan boktråd: https://www.bukefalos.se/threads/vad-laeser-du-just-nu-del-8.1469586/page-82#post-19796444 (samma inlägg innehåller även en recension från Goodreads som jag tyckte var ganska spot on, och som tar upp just det här med att hennes böcker ofta är rätt deppiga)Är handlingen i den boken lite ”tung”?
Jag läste en av hennes böcker i våras Den frusna trädgården men tyckte den var lite tung att läsa. Så jag funderar på om alla hennes böcker är så. För det är väl hennes bok de också har gjort serien ”firefly lane” på Netflix
Spinner vidare på detta och rekommenderar hennes The Nightingale. Den är absolut åt det tyngre hållet men inte så jag upplevde att jag knappt pallade att läsa klart den. Det är ändå mycket hopp och starka kvinnor i boken, och en sån där bok som stannar kvar länge.Nu var det inte mig du frågade, men jag skulle absolut säga att Kristin Hannahs böcker tenderar att vara åt det "tyngre" hållet handlingsmässigt. Personligen älskade jag Himmel över Alaska, men jag vet flera som tycker att den var ganska hemsk och jobbig att ta sig igenom. Dock är den inte lika illa som hennes De fyra vindarna, den blev till och med jag arg på för att den var så förbannat deppig hela tiden. Skrev av mig lite gällande detta i en annan boktråd: https://www.bukefalos.se/threads/vad-laeser-du-just-nu-del-8.1469586/page-82#post-19796444 (samma inlägg innehåller även en recension från Goodreads som jag tyckte var ganska spot on, och som tar upp just det här med att hennes böcker ofta är rätt deppiga)
Älskar Philipp Meyer! Hoppas så att han kommer ut med något nytt.Jag läser ”En amerikansk förlust” av Philipp Meyer. Har läst ”Sonen” av samma författare men helt glömt bort denna som stått i bokhyllan i några år. Gillar den väldigt mycket!
Lyssnar på ”Säg inget om Lydia” av Celeste Ng.
Tana French är nog min favorit bland de deckarförfattare jag känner till. Han skriver smart, överraskande och aktuellt.Läste ut Inkräktare av Tana French igår (deckare). Oerhört intensivt språk för att vara en deckare (i översättningen) och höll på att ge upp efter 50 sidor, av ovana vid den typen av språk, men sedan tog den sig och språket satte sig. Lite intresserad av att få tag på originalspråket också för att se om översättningen matchade originalets känsla. Ibland blir jag tokigt imponerad av översättares arbete och i vissa andra fall not so much.
Ja, den tyckte jag väldigt mycket om! Nästan lika mycket som Himmel över AlaskaSpinner vidare på detta och rekommenderar hennes The Nightingale. Den är absolut åt det tyngre hållet men inte så jag upplevde att jag knappt pallade att läsa klart den. Det är ändå mycket hopp och starka kvinnor i boken, och en sån där bok som stannar kvar länge.
Har precis läst ut den. Väldigt bra!Läser Revolutionens första offer av Lina Makboul, om granskningen av metoo och uthängningen av Virtanen. Plus vad som hände sen. Väldigt bra!
Och förstärker bara min avsky mot CW.
Hon är min favorit också!Tana French är nog min favorit bland de deckarförfattare jag känner till. Han skriver smart, överraskande och aktuellt.
Hade för mig att Tana var ett mansnamn men det var det ju inte.Hon är min favorit också!
Spinner vidare på detta och rekommenderar hennes The Nightingale. Den är absolut åt det tyngre hållet men inte så jag upplevde att jag knappt pallade att läsa klart den. Det är ändå mycket hopp och starka kvinnor i boken, och en sån där bok som stannar kvar länge.
Nu var det inte mig du frågade, men jag skulle absolut säga att Kristin Hannahs böcker tenderar att vara åt det "tyngre" hållet handlingsmässigt. Personligen älskade jag Himmel över Alaska, men jag vet flera som tycker att den var ganska hemsk och jobbig att ta sig igenom. Dock är den inte lika illa som hennes De fyra vindarna, den blev till och med jag arg på för att den var så förbannat deppig hela tiden. Skrev av mig lite gällande detta i en annan boktråd: https://www.bukefalos.se/threads/vad-laeser-du-just-nu-del-8.1469586/page-82#post-19796444 (samma inlägg innehåller även en recension från Goodreads som jag tyckte var ganska spot on, och som tar upp just det här med att hennes böcker ofta är rätt deppiga)
I så fall skulle jag nog rekommendera Näktergalen som @Flixon nämndeJag gillade hennes bok ”den frusna trädgården” men det var lite tung och jag vet inte vad jag hade förväntat mig egentligen av den.
Jag gillar historia, boken slutade fint men jag har ändå haft lite svårt att bestämma mig för om jag vill läsa fler av henne men jag kanske ska prova en annan bok också
Men då kanske någon av de som ni skriver om nu då och inte de fyra vindarna
Det var faktiskt den som fick hamna i varukorgen i webbshoppenI så fall skulle jag nog rekommendera Näktergalen som @Flixon nämnde