Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns ingen finare litteratur än den som Amazon ger bort gratis för Kindle :up:

Eller förlåt:

Internet ge bok till mig. Jag läsa. Jag gilla. Du förstår?

Du ge bok till Internet! Internet läsa! Jag fattar!

Jag tror mig aldrig ha sett att någon rynkat på näsan åt någon annans boksmak härinne! Vilket även jag tycker är skönt.

Jag läser nog allt i såna här trådar, även det som gäller genrer jag själv inte är inne i. Enda gången jag tycker det är tråkigt är när folk skriver typ "Har just läst En ärthjärnas memoarer. Rekommenderas!" Jag vill gärna veta vad som var bra eller dåligt med en bok.

Jag håller med på alla punkter!

Jag behöver inga tips, jag sitter fint med Cade och Eden som nu ska ha sitt första riktiga samlag utan kläder (halvägs igenom boken, mind you. för lite snusk i snuskboken :down:).

Alltså nu är det väl min trögtänkta blondinhjärna som spökar igen, men jag fattar inte hur tusan man har samlag med kläder?!

(måste nog skaffa kindle enbart för att kunna ta del av denna finkultur!)
Gört :up:. Varje månad ger de bort 100 böcker - mest snortråkig fakta i stil med Mesoptamien Innan Det Blev Det Minsta Intressant, Bibeln på olika språk samt snuskböcker.

Du kan ju gissa vilken kategori jag brukar ladda hem.

Alltså nu är det väl min trögtänkta blondinhjärna som spökar igen, men jag fattar inte hur tusan man har samlag med kläder?!
Om han såg hennes hela kropp skulle lusten ta över och sen skulle han bli kär och det KAN HAN bara inte bli för då är han fast i den där staden där hans onda pappa bor. Alltså har han bara gått ner på henne när hon haft typ nedhasad kjol och trosor.

Nu har de gjort det nakna och det var fireworks etc i dagarna fem och nu är han kär i henne. Go figures va, värsta oturen.

Om han såg hennes hela kropp skulle lusten ta över och sen skulle han bli kär och det KAN HAN bara inte bli för då är han fast i den där staden där hans onda pappa bor. Alltså har han bara gått ner på henne när hon haft typ nedhasad kjol och trosor.

Nu har de gjort det nakna och det var fireworks etc i dagarna fem och nu är han kär i henne. Go figures va, värsta oturen.
Nu behöver man inte läsa den alltså? Gud så bra :bow:

Mitt bidrag: En kille har en dum pappa fast själv blir han en snäll pappa och så skriver han några böcker och hans fru är psykiskt sjuk ibland. (Karl-Ove Knausgård, Min Kamp 1-6)

Har du aldrig undrat varför Niffe har ett hål framtill på alla sina klänningar?
Jag som trodde det var en spansk modefluga jag... Ack, min okunskap och mitt bristfälliga intellekt (vet inte ens om man kan säga så. Okunnig, som sagt!) har än en gång lyst igenom!

Stackars kille! Det fattar väl vem som helst att han inte kunde tygla sig - hon hade ju kjol på sig för tusan! Då är det ju liksom kört, för då har hon ju inbjudit till sex så mycket som man bara kan liksom.

Nu har jag sträckläst de senaste 15-20 sidorna och dels skrattat högt, dels blivit oerhört och extremt sugen på att plöja böcker i ljusets hastighet! Började på Elefanten som gick upp i rök för några veckor sen men kom inte in i den på en gång och sen har bokläsandet liksom trillat ur minnet pga sjukt mycket att göra. Måste hitta en sidvändare! Har typ tio tusen olästa böcker i bokhyllan (ingen överdrift, promise!) så det borde ju gå :p

@Ceta
Jag tror att jag förstår hur du menar! :)
Tråkigt att du inte orkade läsa klart den! Jag tycker verkligen att den var läsvärd.
Jag kände mig väl personligen inte direkt exkluderad och känner igen väldigt mycket av det hon beskriver, även om allt inte drabbat mig personligen så känns det bekant.
Den milsvida skillnaden ligger i när hon beskriver saker hon personligen upplevt och identifierar strukturerna som orsakat det i vilka jag kan känna igen mig så otroligt väl - även om jag inte själv har någon förstahandserfarenhet av den specifika situationen - jämfört med att på vissa ställen påstå att ALLA kvinnor gör si eller så när ditten eller datten händer.
Gick den meningen ens ihop? Förstår någon vad jag far efter? ;)

Haha, hade kanske förstått bättre om jag läst klart den ;) men blev så osugen när jag läste första kapitlen och inte kände igen mig alls. Förstår att hon säkert inte menar att exkludera, men kallar man boken "handbok till att vara kvinna" och jag som läsare (och kvinna :p ) nästan känner mig ailienerad så känns det rätt löjligt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka