Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har just lyssnat klart på "Konsten att vara kvinna" av Caitlin Moran.

Kluven. Boken beskrivs som "ett självbiografiskt, feministiskt manifest". Hurra, tänker jag. Och bitvis är den helt klockren, tänkvärd och rolig. Sen emellanåt blir jag SÅ besviken för att det kommer tråkiga generaliseringar i stil med "alla kvinnor har en hemlig skogömma med skor hon inte använder men älskar att titta på" och "alla blivande brudar blir tokiga under planeringen och alla brudgummar tycker att all dylik planering är tortyr".

@mandalaki tvåan är när han är småbarnspappa i Sverige, trean när han är liten i Norge. Gillar trean bäst hittills, den säger så mycket om hur barndomsupplevelserna formar en.

Det är väl i den han skriver någonting om att det enda han önskar är att hans barn inte ska vara rädda för honom - och hela hans smärta ligger i det. Det är så naket.

Läste ut Den röda soffan i förrgår. Sen kunde jag inte riktigt bestämma vilken typ av bok jag ville börja med så jag läste inget på hela dagen igår! Idag bestämde jag mig för att testa en deckare till ur högen. Blev Arne Dahl. Blindbock. Min första bekantskap med Arne Dahl i bokform. Testar lite olika deckarförfattare för att se om det finns några som jag inte blir vansinnigt arg av att läsa :D Har dock inte riktigt kommit igång för jag avbröt för att gå och städa mitt skafferi. Något jag borde gjort för länge sedan. Hittade iaf inga levande djur, så nu blir det balkongen och bok resten av kvällen!

Jaaa, jag minns när du skrev nåt jätteroligt inlägg här om en av hennes böcker :D.

Bra att deckarvarianten var bättre och hoppas att denna också är det :)

Haha, det är mer än jag minns (förmodlig förträngning) - men det ska jag leta på imor
Jaaa, jag minns när du skrev nåt jätteroligt inlägg här om en av hennes böcker :D.

Bra att deckarvarianten var bättre och hoppas att denna också är det :)

Kom på att jag måste nämna att hennes ungdomsböcker faktiskt är riktigt bra! Kanske passar språket bättre till en yngre berättarröst, om man kan säga så.

Jag har fått äran att korrekturläsa ett manus, det var sannerligen spännande :D Fast det krävdes verkligen mer koncentration än min vanliga läsning så när jag är klar med den store Gatsby, som jag så dumt påbörjade direkt efter manuset, så ska jag återvända till några gamla välbekanta polluxböcker :D

Jag har fått äran att korrekturläsa ett manus, det var sannerligen spännande :D Fast det krävdes verkligen mer koncentration än min vanliga läsning så när jag är klar med den store Gatsby, som jag så dumt påbörjade direkt efter manuset, så ska jag återvända till några gamla välbekanta polluxböcker :D

Gatsby klipper du snabbt! :) Gillar du den ska du läsa This side of paradise efteråt, ja, när du är klar med Pollux då ;)

Har just lyssnat klart på "Konsten att vara kvinna" av Caitlin Moran.

Kluven. Boken beskrivs som "ett självbiografiskt, feministiskt manifest". Hurra, tänker jag. Och bitvis är den helt klockren, tänkvärd och rolig. Sen emellanåt blir jag SÅ besviken för att det kommer tråkiga generaliseringar i stil med "alla kvinnor har en hemlig skogömma med skor hon inte använder men älskar att titta på" och "alla blivande brudar blir tokiga under planeringen och alla brudgummar tycker att all dylik planering är tortyr".

Den löste jag bara några kapitel i innan jag la bort den helt, just eftersom igenkänningsfaktorn var otroligt låg. Alldeles för hypad bok i mitt tycke (om man får säga så utan att ha läst klart den :angel: ) Jönner dock inte att en s.k. Feministisk bok om konsten att vara kvinna skall vara så exkluderande som jag upplevde den, och lite genom det du beskriver med @Lillelorden just iom att jag säkerligen inte är ensam (kvinna) ned att inte känna igen mig alls! Sen kanske inte poängen är att alla skall känna igen sig heller iofs. Vad vet jag :p Om du fattar mitt flum? ;)

Jag gillade den otroligt mycket faktiskt. Tyckte de grejerna som var bra var så fenomenala att jag lätt kunde ignorera det andra.

Men jag har hört många som inte är förtjusta så du är inte ensam. Jag och syrran älskade den dock :).

Läste ut Den röda soffan i förrgår. Sen kunde jag inte riktigt bestämma vilken typ av bok jag ville börja med så jag läste inget på hela dagen igår! Idag bestämde jag mig för att testa en deckare till ur högen. Blev Arne Dahl. Blindbock. Min första bekantskap med Arne Dahl i bokform. Testar lite olika deckarförfattare för att se om det finns några som jag inte blir vansinnigt arg av att läsa :D Har dock inte riktigt kommit igång för jag avbröt för att gå och städa mitt skafferi. Något jag borde gjort för länge sedan. Hittade iaf inga levande djur, så nu blir det balkongen och bok resten av kvällen!
Intresserad: Varför blir du arg av deckare? Jag är så blödig att jag oftast inte grejar att läsa dem - samtidigt som jag läser faktaböcker om historia (inte helt logiskt)

Arne Dahl :love:

Hoppas han nu fortsätter på något sätt; vad gör man annars när man läst alla (och läst om de flesta)?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka