@niphredil
Alltså, jag förstår verkligen att man gillar den!
Caitlin är ju rolig och väldigt lättsamt självklar i sin berättarstil på något vis, och hon har många - långt, långt fler än dåliga - stycken som känns briljanta. Själv har jag bara blivit så allergisk mot generaliserande i allmänhet och könsstereotypt sådant i synnerhet, att jag har svårt att se förbi det helt och hållet. Jag blir faktiskt lite besviken när hon i ena stunden skriver en grym rant om strippkultur och dess problematik, och i nästa kallar sin barnmorska för subba, "lite sådär på skoj".
Jag tycker att det är synd, bara.
@Ceta
Jag tror att jag förstår hur du menar!
Tråkigt att du inte orkade läsa klart den! Jag tycker verkligen att den var läsvärd.
Jag kände mig väl personligen inte direkt exkluderad och känner igen väldigt mycket av det hon beskriver, även om allt inte drabbat mig personligen så känns det bekant.
Den milsvida skillnaden ligger i när hon beskriver saker hon personligen upplevt och identifierar strukturerna som orsakat det i vilka jag kan känna igen mig så otroligt väl - även om jag inte själv har någon förstahandserfarenhet av den specifika situationen - jämfört med att på vissa ställen påstå att ALLA kvinnor gör si eller så när ditten eller datten händer.
Gick den meningen ens ihop? Förstår någon vad jag far efter?