Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Sarah Waters är oerhört bra. Tipping the velvet är helt underbar och väl värd att läsa på engelska för lite ordlekar och sådant. Men allt jag har läst av henne har varit väldigt bra.

Kl

Nu har jag börjat på "låt vargarna komma" och har redan fastnat! Ich med tanke på hur långsamt det går här i väntrummet på Vc så lär jag hinna läsa sju kapitel till innan det blir min tur :p Gimla tur jag laddade ner den till läsplattan innan jag gick!

KL

Läser En man som heter Ove. Lättläst och hittills bra. Roande och lite sorglig.

Höll på med Honungsfällan av Unni Lindell men fick en Elizabeth George satt i händerna igår som behöver lämnas tillbaka snart, så jag lade Lindell åt sidan. Jag börjar ändå tröttna på henne lite.

Jag är med i en "bokbloggsutmaning" där jag denna vecka föresatt mig att läsa Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige, men snacka om tegelsten. Vi får väl se!

Jag är inne på sista sidorna på Kanada på mobilen (e-bok), gillade början men tycker den börjar blev segare på slutet.

Och så håller jag på med en Booked-bok hemma (gillar inte att ha inbunda böcker på tunnelbanan), Mina drömmars land, som verkar intressant.

Nästa mobilbok blir nog Sju jävligt långa dagar, håller på att ta mig igenom de böcker som DN har gett ut till prenumeranterna under förra året.

kl

Precis läst ut "Låt vargarna komma" av Carol Rifka Brunt, och den var fantastisk!! Som en blandning av "Min mormor hälsar" och "Torka aldrig tårar", fast med ett sånt vackert flöde i sig. Detta är nog en bok jag kommer köpa när jag får tillfälle, bara för att få ha den. Och helst kanske för att få läsa den på orginalspråk en gång med :love: (lånade den från bibblan till läsplattan denna gången...) Åh, sörjer att den är slut!

Åh vad roligt! Jag blev också så alldeles gripen av den:love:

Och du har rätt, det var ett så vackert flöde i texten. Det har jag inte tänkt på tidigare.

Anropar Niffe här! Den är något för dig. Tell the wolves I'm home på engelska.

Tack för tipset! :) Jag har precis läst ut Zafon så jag ska försöka jaga rätt på thell the wolves i'm home också! :)

Jag krånglar mig igenom Honungsfällan av Unni Lindell, Med svek i sinnet av Elizabeth George och Den mörka ängeln av Mari Jungstedt och kommer inte så himla långt i någon av dem.

Lindells är okej men trög. Georges är okej men den är så full av asiatiska namn som är väldigt lika varann, samt fulla av extra bokstäver som jag aldrig kommit över trots boende i ett område som består av 80% personer från Pakistan och Bangladesh. Den mörka ängeln flyter dock ganska bra nu när jag kommit igång.

Hur jag lyckades med detta är en gåta, men jag har faktiskt lagt undan Revolt i Hungerspelsserien till helgen. Och OM jag ser fram emot den.

Revolt är alltså den sista? Jag läste tvåan nu på semestern. Det ÄR en fantastisk historia.

Kl

Nästa bok fick bli "bara vanligt vatten" av Kajsa Ingemarsson. Har inte allt för höga förväntningar på den, men har läst några andra av henne som varit helt ok. Sen var det smidigt då den redan låg och väntade i bokhyllan :p

Lite blandade känslor för Zafon faktiskt. Mycket kändes förutsägbart, fram tills lilla twisten och då blev den mer intressant. Gillade dock verkligen att läsa om Barcelona förr i tiden :)

Har idag gett mig i kast med Water for elephants. Har inte sett filmen, men hört mycket bra om den.

åh, den boken gillade jag skarpt!! Bra att du läser boken innan du ser filmen ;)

Blev klar med Getingsommar av Denise Mina inatt, och började genast på Potensgivarna av Karin Brunk Holmquist. Otroligt charmig och rolig liten roman.

Jag har tolkat hennes stil som ett medvetet grepp - att stilen ska stämma med den dystopiska stämningen. Men jag kanske har fel?

Spår av Lena Sundström. Om hur Uppdrag Granskning jobbade kring avslöjandet av utlämningen till Egypten med CIA inblandad. Mer spännande än de flesta fiktiva spionromaner.

kl

Vild av Cheryl Strayed, gillar den väldigt mycket än så länge.

Av någon anledning gillar jag verkligen den här typen av böcker, om människor som utan att riktigt veta vad de ger sig in på går ut i vildmarken, i öknen eller i nord/sydpolen eller liknande, gör en långvandring. Jag har aldrig gjort det själv än så länge men det får mig att tänka att jag borde göra det någon gång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst
  • Muskelbristning

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka