Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

+mandalaki: hade inte heller kallat Agaat för sträckläsning, kon inte ens igenom den :o Hade klart kunnat tvinga mig till det, men tyckte inte den var tillräckligt fängslande. Och då hade jag ändå läst drygt 150 sidor!

Och jag har läst hela och tyckte helt enkelt inte att den var bra. Stor besvikelse kan jag säga! :(

*kl*

Jag höll på att bli tokig på Kameleonten igår kväll - enbart för att jag var så himla trött att jag inte kunde hålla ordning på personerna - så jag plockade upp Narr på Nocken av Stieg Trenter istället. Gammal hederlig 50-talsdeckare utan mail och mobiltelefoner, befriande ibland :)

På tal om Stieg Trenter så har samma bok av honom ramlat ur bokhyllan två nätter i rad.Vad betyder detta?

Jasså! Va lustigt, jag fick för mig att det var bl.a. du som rekommenderat mig den :p

Jasså! Va lustigt, jag fick för mig att det var bl.a. du som rekommenderat mig den :p
Haha näpp! Det är icke mitt fel :p Jag skrev flera inlägg om hur mycket jag inte förstod mig på den faktiskt, just eftersom jag ville gilla den.

Kan i alla fall inte tänka mig att jag skulle ha rekommenderat en bok jag inte läst än.

Jag måste vara genomdum för jag begriper inte ens poängen med boken. Läste precis klart den och kände mig mest rastlös och hetsig när jag läste den: "när ska den börja egentligen?". Kändes som 700 sidor babbel bara tyckte jag :( Otrolig besvikelse eftersom jag velat läsa den så länge och liksom bara förutsatte att den skulle vara en bok för mig.

Om du orkar och har lust, har du lust att berätta varför du tyckte om den?

Jag rekommenderar både Utrensning och Agaat! Två av förra årets bokcirkelböcker och jag gillade bägge!

till hälften knapplån

Men! Ni gör mig totalförvirrad! Morsan och hennes snubbe rekommenderade Agaat som en sån där bok man inte kan lägga ifrån sig och som man bara sugs igenom. Och flera av er hävdar motsatsen. Jag som skulle ha den som snaskläsning, trodde jag. Får väl hålla mig till mina franska deckare ett tag till.

Utrensning är jag inte riktigt mogen för än.

Jag tycker nog lite både och. Jag fastnar ju ganska lätt i vilka böcker som helst, och jag läste Agaat på sommaren när jag kunde ligga i timmar utan att vara tvungen att sluta. Så för mig var den delvis en sträckläsningsbok. Men den är ju inte särskilt lättsam.

Jag känner mig lurad på snasket. Någon som har tips på godisläsning?

Förresten, Bläckis, har du landat i paradiset nu eller var du på väg hem?

Haha, då fel nan kan tänka :p

Nu läste jag som sagt inte ut den, för såg liksom inte poängen med det, men misstänker att jag hade köns ungefär samma som dig! Är liksom inte ens nyfiken på hur den slutar och vad historien skall gå ut på!

*kl*
Jag är just nu inne på fjärde boken om Greger Thulin och alla mord på Tjörn av Ramona Fransson. Och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om dem. De är inte särskilt bra, egentligen, men de är väldigt sköna att bara slöläsa eftersom det inte kräver något från mig som läsare :) Att dessutom känna igen alla miljöerna är underhållande i sig :)

Parallellt med dessa böckerna läser jag "livet i ett riskorn" som känns lite småmysig och tja, trevlig. :)

Nej, jag var på väg ut. Sitter på uteplatsen, lyssnar på cikadorna - de sjöng ikapp med grodorna när jag passerade en damm på hemvägen, skithäftigt - och ska läsa en stund innan jag går in och lägger mig. Kanske rentav lägger mig i hängmattan och läser.

Nej, jag var på väg ut. Sitter på uteplatsen, lyssnar på cikadorna - de sjöng ikapp med grodorna när jag passerade en damm på hemvägen, skithäftigt - och ska läsa en stund innan jag går in och lägger mig. Kanske rentav lägger mig i hängmattan och läser.

Ööööh - OT men Gud vad avundsjuk jag blir.

*Fryser

Själv sitter jag på en solig takterass :) Helt okej faktiskt, förutom att geten på taket skäller på mig någon gång ibland. I övrigt är livet himla fint just nu!

Det låter fantastiskt, särskilt geten!:D

Jag är inte det bittersta avundsjuk på dig och bläckfisken.

Här är mörkt, jävligt blåsigt och ruggigt kallt. Idag är en sån där dag när alla man ser ute är redigt sammanbitna och går dubbelvikta mot vinden, tunnelseende och mycket, mycket PÅ VÄG IN.

Det låter fantastiskt, särskilt geten! :D
Eller hur! :D

Åh men fy, jag hatar sånt väder! :crazy: Här är det superskönt - lagom varmt, sådär omkring en 25 grader eller så. Och getter överallt - en stod och tittade på mig när jag provade skor häromdagen i en liten skoaffär.

Däremot får jag bara duscha bucket showers varje dag och blir väckt av böneutropen klockan fem varje morgon. Men det kan jag för lite sol, värme och färsk frukt! :)

Eller hur! :D

Åh men fy, jag hatar sånt väder! :crazy: Här är det superskönt - lagom varmt, sådär omkring en 25 grader eller så. Och getter överallt - en stod och tittade på mig när jag provade skor häromdagen i en liten skoaffär.

Däremot får jag bara duscha bucket showers varje dag och blir väckt av böneutropen klockan fem varje morgon. Men det kan jag för lite sol, värme och färsk frukt! :)

Nu får ni ge er! Detta är en LITTERATURtråd, inte göraandraavundjuktråd! :cautious:

Skriva här om 25 grader, takterrasser, färsk frukt och vaddetnuvar, när vi andra sitter här i det ovan så väl beskrivna vädret.....:eek:

Det låter fantastiskt, särskilt geten!:D

Jag är inte det bittersta avundsjuk på dig och bläckfisken.

Här är mörkt, jävligt blåsigt och ruggigt kallt. Idag är en sån där dag när alla man ser ute är redigt sammanbitna och går dubbelvikta mot vinden, tunnelseende och mycket, mycket PÅ VÄG IN.

Usch ja, här med ...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka