Vad kostrar det att kastrera Han resp Honkatt?

PelleP

Trådstartare
Min stackars katt blev offer för motorvägen i måndags,och det är väldigt tomt.
Funderar på att skaffa en ny kompis,undrar också vilken ålder kastration göres på katter.

Sv: Vad kostrar det att kastrera Han resp Honkatt?

Han katt kastration kostar 400 kr här, för hon katt runt 700 kr.
Endel veterinärer kastrerar redan vid tre månader men annars brukar det göras runt sex månaders ålder.

500 kr inkl ID-märkning och vacc på hankatt, 1500 kr för detsamma på honkatt har jag betalat. De har ofta 'drives' då det är billigare dock.

Oliak kliniker kastrerar olika tidigt, en del går på ålder, andra på vikt och kroppsmassa. Vid sex månaders ålder ungefär brukar vara lämpligt.

kastrerat mina hankatter för runt 500kr.
honkatten för 1300, då ingick vaccination och märkning.

Liknande trådar

Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
645
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 908
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka