Vad kostar stallplatserna utanför Jönköping?

Lotusblomman

Trådstartare
Som rubriken lyder - vad kostar det att stå utanför Jönköping? Hittade en gammal tråd från 04 men inte mycket mer än så...

Vad betalar ni för stallplats och vad ingår?

Hur mycket skulle ni kunna tänka er att betala för en stallplats utanför Jönköping? Säg då att det ingår in och utsläpp 7 dagar i veckan, fodringar, täckesbyten, mockning, även att grovfoder och strö. Vad skulle ni kunna tänka er att betala för det?
 
Sv: Vad kostar stallplatserna utanför Jönköping?

Nu har jag eget stall men när jag hade en häst inhyrd där jag fick betala 75:- dygnet för stallplats och 50:- dygnet för lösdriftsplats. Allt ingick, det var bara att rida :) Jag har dock ingen generell koll om priser just nu.
 
Sv: Vad kostar stallplatserna utanför Jönköping?

Allt från runt 1200-4000:- beroende på vad som ingår och om det finns ridhus, ridbana eller inget alls. Om all mat och/eller strö ingår, vad för mat, strö. Hur långt du är beredd att åka till stallet.
Billigast är en ladugård där du står för allt.
Dyrast är nybyggt stall med ridhus och tränare.
 
Sv: Vad kostar stallplatserna utanför Jönköping?

Fast fyra tusen utanför Jönköping, det vete tusan vilket stall det skulle vara?

Sen kan jag inte på rak arm säga nåt ställe som har ut/in-släpp sju dagar i veckan, helger brukar ju som regel vara kollektiva. Jag står på ett nybyggd stall ca 6 mil från Jönköping.
Uppvärmd sadelkammare, riktigt kök, toa/dusch, tvättmaskin (ingår inte i hyran) Bra uteridvägar, 60-bana och 60-ridhus, hyffsade hagar. Vi delar på helgerna. Med kallhyra och mat landar jag nånstans på 2500:-/mån
 
Sv: Vad kostar stallplatserna utanför Jönköping?

På Munkabo behöver man bara rida, resten sköter dom om.....
 
Sv: Vad kostar stallplatserna utanför Jönköping?

Sist jag hörde av en som letade var det från 1 500:- beroende på vad man ville ha hjälp med.
Men det var ett tag sen. ....
Enklast är om du ringer och frågar.
 

Liknande trådar

Anläggning Vi har 2 lediga boxplatser i vårt stall. Vad som ingår: Halm, Hösilage av god kvalité (fri tillgång dagtid). Samt så mycket som är...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
10 117
Senast: Miiikaela_
·
Anläggning Hej! Vad tänker ni om detta priset kontra servicen? Detta ingår för ett pris på 4700:- inkl. moms: - Relativt nybyggt stall med ljusa...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
18 122
Senast: fio
·
Anläggning Finns säkert liknande trådar, men var svårt att hitta med mobilen... Men så här: jag och sambon pratar aktivt om gård och sparar pengar...
Svar
10
· Visningar
1 976
Senast: pews1972
·
Hästmänniskan Behöver era tips, råd och vad ni tycker om dessa alternativ som stallplatser. För och nackdelar. Plats 1 3000kr Bilresa: 15 min Det som...
Svar
7
· Visningar
1 249
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp