Vad kostar er häst/ månad?

Status
Stängd för vidare inlägg.

mimmi_89

Trådstartare
Vad kostar era hästar varje månad? Med alla kostnader osv Då jag funderar på att skaffa mig en egen nu efter varit medryttare i 10 år. Har eget stall och hage.

Sv: Vad kostar er häst/ månad?

Vad kostar era hästar varje månad? Med alla kostnader osv Då jag funderar på att skaffa mig en egen nu efter varit medryttare i 10 år. Har eget stall och hage.
Sök och du skall finna! Den frågan brukar ställas i nya trådar nån gång i månaden ungefär, och det finns flera utförliga diskussioner i ämnet. :)

Helt kort bara - det är rätt stor spridning på svaren och beroende på omständigheterna redovisas månadskostnader mellan (i extremfallen) <1000 och >10 000 kr. Väldigt många ligger dock i närheten av 3000 - 5000 kr, våra kostar ungefär 3 500 kr/mån i löpande kostnader per häst inklusive allt som hör till hästens behov. Träningar, ridhuskort, clinics mm tillkommer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 462
Senast: Häst_
·
Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 911
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 055
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka