Fast vad du sa var väl att de bra kullarna helt enkelt inte finns på blocket? Det är det jag invänder mot, det kan finnas jättebra valpar även på blocket. Sen kanske man inte
får någon, men då har man i alla fall sett att det finns och kan kanske välja lite försiktigare (eller ställa sig i kö för att få någon riktigt bra valp i framtiden). Sen behöver man ju inte alltid vänta heller, jag hade inte stått i kö för Totoro - jag var ju inte beredd på att Monster skulle bli sjuk - och hade faktiskt ingen kontakt med uppfödaren sedan innan. Jag kontaktade med intresse för valp när kullen redan var född, fick valp ändå (välja själv till och med, vilket gör att jag nu inte har någon annan att skylla för eländet jag släpat hem
). För det mesta är det ju inte hur länge man stått i kö (i första hand) som avgör om man får köpa valp, utan hur väl man passar med kullen. Möjligheten kan säkert finnas att någon väldigt bra köpare för just kull X letar på Blocket och hittar en fantastisk kull där.
Det är synd att utmåla alla hundvalpar på Blocket som mer eller mindre skräp, man vet ju aldrig var någon hittat sin valp och jag håller det för fullt möjligt att det kan vara på just blocket lika gärna.
(Nej, Totoro är inte annonserad på Blocket så det är inte honom jag försvarar.
)