Vad kostar det

P

pinjong

har två frågor.
för hur mycket beräknar ni att en häst som tränas äter för i månaden?

hur mycket ska man ta betalt för att föda en märr me föl i månaden?;)

Sv: Vad kostar det

det beror ju på hur mycket man ger. (uppenbarligen)
kan gissa att mina äter för 700:- styck / mån, har dock fri tillgång till hö så det går ganska mycket ;)

Sv: Vad kostar det

Jag har hö som kostar 2 kr kg...

12 kg = 24 kr / dag x 30 = 720 kr

(och det ska man väl räkna med även om man har eget hö för annars hade man ju kunnat sälja den mängden)

Kraftfoder:

Ja där är det bara att räkna ut pris och hur många kilo hästen käkar?

Min korsis-häst jag hade käkade för över 50 kr om dagen när hon var i full träning.

Nu har jag inte räknat bort momsen på foderinköpen iofs men jag räknar med mellan 1000 och 1500 kr/ häst med det höpriset.

Hästar i vila/promenadridning några ggr/vecka räknar jag med ca. 600 spänn förutsatt att de inte har behov av några extra tillskott förutom mineraler och salt.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 408
Senast: ildiko
·
Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 358
Senast: MiniLi
·
Hästvård För tre dagar sedan fick ett sto i vårt stall ett gulligt stoföl. Problemet är att stoet vaktar fölet extremt med utfall mot alla som...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Min mage har kraschat sedan två månader tillbaka. Måste rusa upp varje morgon och ut på toa. Ska jag kontakta vc…? Har jag cancer?!? Är...
Svar
9
· Visningar
935
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18