Vad kostar dessa pellets/müsli ?

H

Hooks

Jag ska ge våra äldre hästar som knappt rids en blandning mellan havre och pellets,eller havre och müsli.... har letat upp olika alternativ,men är det ngn som vet vad de olika säckarna kostar? så man kan jämföra vilket som blir billigast...

DYNAVENA ACTIV'50
DYNAVENA ACTIV'20
EDEL HÄST TOPP
EDEL MÜSLI TOPP
Racing Progress
KRAFFT PLUSS BLÅRÖD
KRAFFT MÜSLI 50/50
:banana::banana::banana::banana:

Sv: Vad kostar dessa pellets/müsli ?

Det beror ju helt på var du bor och var du köper fodret.

Måste du ge ngt annat än havre? De flesta müslisorter brukar kosta minst 7 kr/kg och uppåt...

Vi har egen havre och vill ju fortsätta ge det till våra hästar eftersom de är vana vid det. Vi har tidigare använt oss av betfor och mineraler,men även haft krafft pluss istället för betfor om vintrarna då det så lätt fryser.
Nu har vi tagit bort innertaket/höskulle i stalle och har väldigt öppet och det kommer ju bli minus i stallet,så därf kan vi ej ha betfor i vinter.
Nu letar jag efter nåt som kan kompletteras med havren vi har.... och vet att det finns müsli och pellets...men vet ej vad de kostar....
Krafft pluss är väldigt dyrt, över 200 kr säcken.... borde ju finnas nåt annat på markanden som ligger runt 120-150 kr säcken?? borde ju vara billigare med foder som inte innehåller havre?

det finns kanske fler sorter att välja på??
vill inte bara ge havre, utan vill kunna kombinera

Behöver hästarna något mer än havre?
Det finns ju ingen anledning att fodra bara för att man själv tycker det "ser gott ut"...

Granngårdens havrefria müsli kostar 169:- för 20kg. Billigare än så är svårt att hitta.
// Linda

mina hästar har alltid fått havre+betrfor+mineraler+B-vitaminer.... eller havre+ krafft pluss, dock olika mängd beroende på hur mkt de rids....men de får alltid nåt mer än bara havre....för när de rids så ska de orka,får de ingen havre så är de jätteslöa. och all den andra maten är ju till för att de ska få i sig vitaminer etc som behövs i lagom mängd för att må bra.
Sommartid på bete får de inget extra,mer än ngn näve pellets efter en ridtur som tack. men de är ju pensionärer.

tror också att kraffts müsli är billigast på marknaden....
ska kolla upp skillnaden mellan müslin och pelletsen de har! tack för svaret

Inte Krafft utan Granngården.
Krafft har också müsli men den är betydligt dyrare.
Sen har du Hippo som jag såg för 177:- på City Gross.
// Linda

kraffts tror jag kostar ca 169,-
Hippos runt 150-175 ,- beroende på vilken sort du väljer

Vad gäller müsli är jag personligen väldigt förtjust i Dodson & Horrell, tätt efter det kommer Hippo och Salsa

Liknande trådar

Foder & Strö Hur tycker ni att deras eget foder varit, främst deras egen müsli? Jag börjar känna mig besviken.. Tidigare tycker jag att fodret...
2
Svar
27
· Visningar
6 851
Senast: Dandylinn
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix